Tällä hetkellä brittivalmistajalla on menossa käänteinen kehityssuunta. Se on ilmoittanut aikovansa kasvattaa tuotantoa kotimaassaan. Vuonna 2020 tuotantotavoitteena oli valmistaa Iso-Britanniassa vain 4500 pyörää, aiemmin niitä oli valmistettu noin 6500 kaikkiaan 65 000 pyörän kokonaispotista. Loput oli valmistettu Thaimaassa.

Ajatuksena oli, että Englannissa valmistettaisiin ainoastaan Triumphin TFC- eli tehdas-custom-mallit ja jotkin muut erikoismallit. Samalla Hinckleyssä keskityttäisiin pääasiassa tutkimus- ja kehitystyöhön..

Viime vuonna Englannissa valmistettiin ja 15 000 Triumph-moottoripyörää, mutta tänä vuonna määrän olisi tarkoitus kasvaa jo 20 000:n, Webbikeworld kertoo.

Samalla Triumph vastaa asiakkaiden pyyntöön, jossa haluttaisiin enemmän kotimaassa valmistettuja pyöriä. Siitä huolimatta valtaosa malleista valmistetaan edelleen Thaimaassa. 

Triumphin mukaan valmistuksen kasvattamiseen Englannissa on useampia syitä kuten Trident 660 -mallin menestys kuten myös Tiger 900 -mallisto. Samoin globaalin jälleenmyyjäverkoston kasvu ja brändin isompi globaali jalanjälki.

Sekä Tiger 900- että Tiger 1200-mallin valmistus jatkuu Thaimaassakin, mutta Triumph aikoo tuottaa näitä malleja myös Englannissa paikallisille markkinoille.

Kunhan Hinckleyn päämajan tuotanto saadaan suunniteltuun täyteen tuotantokuntoon 9 kuukauden sisällä, siellä valmistetaan Tiger 1200, Tiger 900, Speed Triple ja Rocket 3 -malleja. Samalla prosessissa syntyy noin 100 uutta työpaikkaa.

Aiheesta aiemmin:

Triumph siirtää tuotantonsa Thaimaahan – muutos vähäinen, koska 90% tuotannosta ollut siellä jo aiemminkin

Modernin ajan miljoonas Triumph-moottoripyörä valmistui Hinckelyn tehtaalla

Fonzien Triumph Trophystä maksettiin mukavat 155 000 euroa