PaperShell on kestävän kehityksen mukainen luonnonkuitukomposiitti, joka on kestävämpää kuin muovi, mutta sen ilmastovaikutukset ovat merkittävästi pienemmät: komposiittikilon valmistaminen tuottaa vain 0,65 kg hiilidioksidia, kun vastaavan polypropyleenimäärän tuottaminen aiheuttaa 4,95 kilogramman hiilidioksidipäästöt ja lasikuidun 25 kg:n CO2-päästöt.

Cake työskentelee yhdessä PaperShellin kanssa arvioidakseen materiaalin ominaisuuksia ja sen potentiaalista käyttöä vaihtoehtona tietyille muoveille, joita käytetään premium-luokan sähkömoottoripyörien valmistuksessa.

– Cake perustettiin inspiroimaan kehitystä kohti nollapäästöistä yhteiskuntaa, ja tämä luonnollisesti tarkoittaa, että huolellisesti selvitämme parhaat mahdolliset materiaalit, joita käyttää sähkömoottoripyörissämme. Olemme innoissamme yhteistyöstä PaperShellin kanssa ja toivomme, että voimme esittää merkittävää osaa siinä, että löydämme materiaalin, jonka ansiosta voimme vähentää tai lopettaa perinteisen muovin käytön moottoripyörissämme. Tämä on yhteistyötä, joka hyödyttää koko ajoneuvoteollisuutta ja laajemminkin, Caken perustaja ja pääjohtaja Stefan Ytterborn kertoi.

– Olemme onnellisia kumppanuudesta Caken kanssa ja pyrimme kehittämään PaperShelliä materiaalin, joka tekee muovin käytöstä menneisyyttä. Emme voi kuvitella haastavampaa testialustaa kuin johtavan sähköisen offroad-moottoripyörän ja pyrimme kehittämään entisestään PaperShellin vastustuskykyä nesteitä, UV-säteilyä, säätä ja tulta vastaan, totesi PaperShellin pääjohtaja Anders Breitholtz.

Aiheesta aiemmin:

Cake Makka: kevyt, ruotsalainen urbaani sähköajoneuvo muuntuu moneen käyttöön

Kalk AP: ruotsalainen aurinkoenergialla ladattava moottoripyörä on suunniteltu salametsästäjien nappaamiseen Afrikassa