2023 KTM 890 SMT.

2023 KTM 890 SMT.

KTM:n omien sanojen mukaan kyseessä on Supermoto, jossa on useita teknisiä ominaisuuksia ja lisäyksiä, jotka laajentavat matkailumahdollisuuksia. Malli asettuu KTM:n Adventure- ja Street-tuotesarjojen väliin.

Oheisissa kuvissa AMA Superbike- ja Supermoto-kisoissa aiemmin ajanut Chris Fillmore kipuaa pitkin sardinialaiselle vuorelle johtavaa tietä. 

SMT:n 889 kuutiosenttimetrin LC8c-moottorin teho on 105 hevosvoimaa ja huippuvääntö 100 Nm. Moottori on sama kuin merkin 890 Adventure-mallissa ja sen variaatioissa. Edistynyt nakutuksen hallinta ja kaksi Dell’Orton 46 mm:n kaasuläppärunkoa pitävät huolta polttoaineen syötöstä ja hallinnasta.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

Polttoaineenkulutus on 4,6 litraa/100 km ja kuljettajan eteen nojaavaa ajoasentoa tukevan kavennetun polttoainetankin tilavuus on 15,8 litraa.

Tummennettu tuulilasi on aerodynamiikaltaan optimoitu ja se on asennettu suoraan kaksoislokasuojarakenteen yläpuolelle. Teleskoopin putkiin on asennettu matala roiskesuoja.

KTM 890 SMT:ssä on kromimolybdeeniteräksinen runko, johon on otettu mallia merkin adventure-malleista. Kuljettajan ajoasento on eteenpäin nojaava.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

Pyörässä on täysin säädettävä WP Apex jousitus. Edessä on 43mm USD-etuhaarukka, ja joustoliike on 180mm sekä edessä että takana. Vanteet ovat 17-tuumaiset ja niillä pyörii ensiasennusrenkaina Michelin PowerGP -renkaat.

5" TFT-näyttö on varustettu heijastamattomalla ja naarmuntumattomalla lasilla. Näyttö on muokattavissa valikon avulla käyttäjän mieltymyksen mukaiseksi.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

KTM:n nykyvakio-ominaisuuksien mukaan SMT:ssäkin on vaihdettavat ajoasetukset Rain, Street ja Sport ja tehdasoptiona siihen on vielä saatavissa Track-valinta joka mahdollistaa kaasun ja luistoneston kymmentasoisen säädön.

Cornering Motorcycle Traction Control (MTC) mahdollistaa sekä vetoluistoneston että lukkiutumattomien jarrujen toiminnan myös kaarteissa. Edessä on nelimäntäiset jarrusatulat ja 320mm etulevyt, takana 260mm levy ja kaksimäntäinen jarrusatula. 

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

2023 KTM 890 SMT. Puikoissa Chris Fillmore.

Ohjaustangon voi asettaa kuuteen eri asentoon 30mm välillä.

Lisävarusteina on saatavilla lämpökahvasarja, pikavaihtoavustin+(quickshifter) ja vakionopeudensäädin sekä Motor Slip Regulation (MSR) -ohjausohjelmisto, joka parantaa ohjattavuutta alhaisella pidolla ja nopeuttaa vaihteen vaihtamista pienemmälle.

Mittaristo on kytkettävissä älypuhelimen navigointiohjelmiin ja vastaaviin appeihin kuten KTMConnect tarjoaa ongelmatilanteissa apua tien päällä sekä digitaalisen käyttäjän käsikirjan ja huoltokirjan.

Malliin on saatavilla erilaisia tehdaslisävarusteita.