Harley-Davidson julkaisi eilen tiedotteen, jossa selvensi asiaa. Sen mukaan Proterial Cable America, (PCA), joka toimittaa jarruletkukokoonpanot Harleyn käyttämälle jarrujärjestelmien osatoimittajalle, tiedotti mahdollisesta laatuongelmasta näitä koskien.

Äskettäin julkistetut 2023 CVO Road Glide ja Street Glide -mallit eivät käytä näitä jarruletkujärjestelmiä.

Ongelman vuoksi Harley valmistaa vain rajoitetusti moottoripyöriä Yorkin tehtaassaan. Kyseessä on uusi alihankkijan laatuongelma, joka on eri kuin se, joka aiheutti tuotantokatkoksen toukokuussa 2022.

Tosin silloinkin oli kyse alihankkijan osatoimittajalle toimittamisen jarruletkujen laadusta ainakin Harleyn oman tiedotteen mukaan. Ongelma aiheutti 2022 miltei kolmen viikon tuotantokatkoksen, joka vaikutti jopa yrityksen toisen vuosineljänneksen tulokseen: Harley-Davidson paljasti tuotantoseisakkinsa syyksi vialliset jarruletkut – vaikutti jopa huhti-kesäkuun tulokseen

PCA:n antaman viimeisimmän informaation mukaan Harleyn tuotanto pääsee täyteen käyntiin Yorkissa kesäkuun 26. päivä kuluvaa vuotta. Yritys ei odota, että tapahtuneella olisi merkittävästi vaikutuksia sen kansainväliseen tuotantoon.

– Samalla kun vähittäismyynti on parantunut vuosineljänneksen aikana, kuten olemme odottaneetkin, meillä on vahva varastotilanne myyjäverkostossamme auttamassa meitä matkaamaan tilanteen läpi – tiimimme tekevät erittäin kovasti töitä minimoidakseen tapahtuneen vaikutukset liiketoimintaamme, H-D:n pääjohtaja Jochen Zeitz kommentoi tilannetta. 

Aiheesta aiemmin:

Harley-Davidson joutui katkaisemaan tuotannon Pennsylvanian tehtaallaan yllättävän syyn vuoksi