Katuratamoottoripyöräilijä Erno Kostamolla oli kiireitä kotiuduttuaan Mansaaren ajoista. Kalusto piti huoltaa, että ne ovat valmiina alkaviin Imatranajoihin. Lauantaiaamuna pidetyssä tiedotustilaisuudessa Kostamo vastaili toimittajien esittämiin kysymyksiin.

– Kalusto on kunnossa, molemmat pyörät ovat matkassa. Alustavasti on päätetty, että jos keli pysyy sateisena, niin viikonlopun kisat ajaetaan stokki-pyörällä ja sadekelin renkailla. Perjantain vapaat harjoitukset tiputettiin pois kisaohjelmasta, mutta sillä ei ole omalta kannaltani mitään väliä. Se on katuratakuskien normi. Tullaan lähemmäksi muualla ajettavia katuratakisoja, sielläkään ei pääse ennakkoon harjoittelemaan. Täällä on extrana yhdet harjoitukset, maailmalla ei ole sitäkään. Imatran katurata on entuudestaan tuttu. Nyt en ole käynyt edes kiertämässä rataa ennakkoon Erno Kostamo totesi.

– Mansaaren ajojen jälkeen, Imatranajojen kymmenen kierroksen kilpailu tuntuu lähes sprinttikisalta, mutta siitä huolimatta kunnioitus rataa kohtaan pitää säilyttää. Keskittymisen herpaantuessa voi kopsahtaa nopeasti.

Sadekelin uhka arvelutti kokenutta kuljettajaa.

– En ole varsinaisesti sadekelin kuski. Sen näkee kun kisa alkaa, miten menee.

– Nyt kun Imatranajon voitto on jo taskussa, niin rennoin mielin lähden radalle. Samaa sijoitusta lähden hakemaan, mutta kun keli on tämä, enkä koe olevani sadekelin kuski. En ota siitäkään stressiä. Jos ajo ei lähde kulkemaan, niin en lähde puristamaan. Se ei ole edes turvallista.