Ilmeisesti leirillä oli hauskaa.

Ilmeisesti leirillä oli hauskaa?

Viikonlopun aikana leirillä kävi ajamassa kymmenkunta kuskia, osa kuljettajista on vielä sairaslomalla, osa ei päässyt esteiden takia osallistumaan. Lauantai aloitettiin harjoitusradalla, sen jälkeen siirryttiin ritsojen taakse, jossa lajivastaava Tomi Tani oli lähettäjän roolissa. Kuljettajat ajoivat täysiä neljän kierroksen eriä, tasojensa mukaan suurin piirtein jaettuna. Samalla kaavalla mentiin myös sunnuntai.

– Hyvä fiilis jäi leiristä, vaikka kuljettajia olisi saanut olla enemmänkin. Varsinkin sunnuntain osalta jäi mieleen alkupäivän erät, joissa ajettiin vielä sileällä jäällä; meno oli todella kovaa. Tämän tyylinen porukalla-ajo tuottaa enemmän tulosta kaikille, verrattuna yksin ajamiseen radalla. Ja ritsalähdöt, ne on olennainen osa jääspeedwaytä, ja oli hienoa, että ne saatiin myös mukaan, Tani kommentoi leirin jälkeen tunnelmiaan.

Uutta moottoriverta: KLM-Bellini Cobra moottorin Suomen ensiesiintyminen.

Uutta moottoriverta: KLM-Bellini Cobran Suomen ensiesiintyminen.

Perinteisesti Jawa on ollut valtamerkkinä jääspeedwaypyörien moottoreissa. Ylikiimingissä nähtiin nyt uutta verta konerintamalla. Max Koivula on tehnyt sopimuksen uuden KLM-Bellini Cobra -moottorin testikuljettajana toimimisesta. Leirille olivat saapuneet molemmat uuden moottorin takana olevat herrat, eli Klaus Lausch ja Marco Bellini. Molemmat miehet tykkäsivät leiristä ja Maxin antamasta palautteesta uuden moottorin osalta.

Jääspeedwayn lajiryhmä päättää myöhemmin ketkä kaksi kuljettajaa lähtevät hakemaan paikkaa MM-sarjaan, jonka karsintakilpailu ajetaan 27.1.2024 Ruotsin Örnsköldvikissä.

Ja vauhtia riitti. Porukalla-ajo tuottaa parempaa tulosta kuin yksin treenaaminen.

Ja vauhtia riitti. Porukalla-ajo tuottaa parempaa tulosta kuin yksin treenaaminen.