Harley-Davidson käyttää tehdaskustomoiduista malleistaan lyhennystä CVO, joka tulee sanoista  Custom Vehicle Operations. Motorcycle onnistui kaivamaan Kalifornian ympäristöviranomaisen sertifioinnin asiasta.

Sertifikaatti listaa sekä Pan America 1250 Specialin että perusmalli Pan American ja lisäksi uutuutena CVO Pan American.

Harley-Davidson Pan America Special.

Harley-Davidson Pan America Special.

Yleensä CVO-malleihin asennetaan isompi moottori kuin perusmalleissa, mutta dokumenttien mukaan Pan American CVO -versio käyttää samaa 1252 cm3 Revolution Max -moottoria kuin muutkin Pan Americat. Se on kyseisen moottorin suuritilavuuksisin versio toistaiseksi. Ei myöskään ole todennäköistä, että CVO-version tehoa olisi nostettu merkittävästi perusmoottorin 150 hevosvoiman tehosta ja 127 Nm:n väännöstä.

Sertifiointi todistaa, että Pan American CVO-versio on painavampi kuin tavanomainen malli, mutta tarkat mitat eivät ole tiedossa. Oletettavaa on, että laukut ovat mukana perusvarustetasossa.

Harley-Davidson Pan America Special.

Harley-Davidson Pan America Special.

Todennäköistä on, että CVO-mallissa on uusia lisävarusteita, joita perusmalleista ei löydy. Ja lisäksi CVO-malleissa on yleensä aina erityismaalaus erottamasta ne tavallisista versioista.

On varsin todennäköistä, että Pan American CVO -malli julkistetaan 24.1. muiden CVO-mallien rinnalla.

Aiheesta aiemmin:

TIISTAI 6.7.2021 15:06

Motouutiset koeajaa: 2021 Harley-Davidson Pan America Special – laadukas haastaja adventuregenreen

LAUANTAI 31.7.2021 08:03

Michelinin uudet Scorcher Adventure -renkaat tulevat myyntiin muillekin kuin Harley-Davidson Pan America -kuskeille