Hero Mavrick 440.

Hero Mavrick 440.

Hero Motocorp on Intian suurin moottoripyörävalmistaja, ja sen mallisto koostuu lähinnä 50-250-kuutioisista, joita Intiassa myydään eniten. Se mielii kuitenkin myös isompien prätkien valmistajaksi, koska Intiassa kysyntä kohti 350-400-kuutioisia ja jopa sitä suurempia malleja on kasvussa elintason nousun myötä.

Niinpä Hero Mavrick 440 on edullisempi versio rinnakkaismalli Harley-Davidson X440 -mallista, mutta samalla sen kilpailijoita ovat esimerkiksi Royal Enfield Classic 350 ja Triumph Speed 400.

Hero Mavrick 440.

Hero Mavrick 440.

Hero tähtää mallilla myös kansainvälisille markkinoille, koska nyt sillä on laite, jonka kokoisella on kysyntää myös maailmalla.

Mutta sitten itse pyörään. Hero Mavrick 440:n toimitukset aloitetaan huhtikuussa, ja hinta Intiassa varmistunee muutaman viikon kuluttua.

Hero Mavrick 440.

Hero Mavrick 440.

Pyörässä käytetään samaa moottoria kuin Heron valmistamassa Harley-Davidson X440 -mallissa. Kuvien perusteella Mavrickin ulkonäkö on varsin onnistunut: roadsteri on häpeilemättömän coolin näköinen, ja asemoitu tuomaan positiivisia ajokokemuksia kuljettajille ympäri maailman. 

Pyöreän etuvalon sisällä tuikkivat Ledit, samoin kaikissa muissa valonlähteissä. Polttoainetankki tekee pyörästä lihaksikkaan näköisen, ja istuin tukee sporttista vaikutelmaa.

Hero Mavrick 440.

Hero Mavrick 440.

Moderni on myös digitaalinen mittaristo, johon saa kytkettyä matkapuhelimen Bluetoothin avulla ja mm. navigointiohjeet näytölle.

Pyörän sydän, eli moottori on tilavuudeltaan 440 cm3, ja sama kuin H-D X440:ssa. Sen väännöstä yli 90 % on käytössä jo 2000 kierroksella minuutissa. Moottori on yksisylinterinen kaksiventtiilinen nelitahtinen ja öljy-ilmajäähdytteinen. Sen teho on 27 hv / 8000 rpm ja maksimivääntö 37 Nm / 4000 rpm.

Vaihteita on kuusi ja vanteet ovat 17-tuumaiset. 

Hero Mavrick 440.

Hero Mavrick 440.

Myös teräsristikkorunko on sama kuin X440:ssa.

Etuhaarukka on toteutettu 43 mm:n liukuputkilla. Sekä etu- että takapyörässä on levyjarrut ja kaksikanavainen ABS-järjestelmä. Maavara on 175 mm ja istuinkorkeus 803 mm. Tankattu paino liikkuu välillä 187-191 kg malliversiosta riippuen. Polttoainetankin tilavuus on 13,5 litraa.

Pyörä tulee saataville kolmena eri versiona: perus-, keski- ja huippuversiona sekä viitenä eri värivaihtoehtona. Perus-version ainoa värivaihtoehto on valkoinen ja siinä on pinnavanteet. Keskimmäisessä on valuvanteet ja kaksi eri väriä, huippumallissa lisäksi Bluetooth-liitettävyys.

Lisätietoja Heron sivuilta.

Aiheesta aiemmin:

LAUANTAI 30.12.2023 09:05

Nyt se sitten tapahtui: amerikkalaisvalmistajalta yksipyttyinen 440 cc malli

TIISTAI 28.11.2023 11:04

Harley ja Triumph ilmestyivät Intian keskikokoisten prätkien myyntilistan top kymppiin mielenkiintoisin konstein

TIISTAI 8.8.2023 12:01

X440 pikku-Harrikasta tehtiin 25 000 ennakkotilausta - tuotanto alkaa syyskuussa