– Tämä NW200 on kauden tapahtumista ehdottomasti yksi kohokohtia. Vaikka Mansaaren TT painii ihan omassa luokassaan, niin siellä ajan vaan omaa suoritusta ilman menestyspaineita, kun taas täällä on mahdollisuudet podiumin tuntumaan.
Viime vuodelta Kostamon paras North Westin kilpailusijoitus on viides, joten pykälän tai parin parannus johtaisi tavoitteisiin, vaikka katuradoilla tärkeintä onkin hyvä ajotuntuma ja ajaa juuri sitä ”päivän vauhtia” mikä kulloinkin tuntuu hyvältä.
– Jos tuntuu huonolta eikä vauhti nouse ilman puristamista, niin sitten tyydytään vanhaan vauhtiin.
– Viime vuonna oltiin parista kärkiukoista vauhdillisesti vielä kaukana, joten pieni steppi pitäs ottaa eteenpäin. Viime vuotinen vitossija tuli stokkikisasta, mutta tänä vuonna sanoisin, että kun meillä on nyt ensimmäistä kertaa käytössä ihan täysverinen
Superbike-luokan pyörä, niin odotan sillä huippusijoitusta. Tai odotappas, kun toinen M1000RR on stokkisääntöjen mukainen, niin ei se vitossijan parannus silläkään ole mahdottomuus. Kirjiota siihen, että ehkä se stokki sittenkin on se missä voisi parempi tulos tulla.
Erno Kostamon kisakalusto on valmiina.
Tälle vuodelle Kostamolla on uutta, paitsi tiimin vaihtuminen omasta 38 Motorsportista RVS Motorsportiin myös se, että hän tiimeineen järjestää kaiken logistiikan itse.
– Tämä on nyt se ensimmäinen rypistys. On päästy kisapaikalle perille ja kaikki hoidettu itse, niin ihan tyytyväinen pitää olla. Leipää ja ruokaa on kaikki saaneet ja ollaan valmiita ekoihin treeneihin.
Tämän viikon North West 200:n jälkeen kilpailukausi jatkuu Hengelon IRRC-kisalla Hollannissa (17.-18.5.), jonka jälkeen onkin vuorossa 26.5 - 7.6. ajettava Mansaaren TT.