KTM:n jälleenmyyjät möivät asiakkailleen yli 100 000 KTM, Husqvarna- ja GasGas-merkkistä moottoripyörää vuoden 2025 ensimmäisen puoliskon aikana. Kun KTM samaan aikaan toimitti jälleenmyyjilleen ja maahantuojilleen kakkiaa 50 286 moottoripyörää, tarkoittaa se myös inventaarion pienenemistä noin 50 000 pyörällä. Se on varmasti helpotus kauppiaille ja maahantuojille.

KTM:n myynti ylitti yrityksen omat odotukset, ja merkittävä asia se on siksikin, että merkin tuotanto oli alkuvuoden ja sitten myös keväällä ja kesällä seisokissa aluksi konkurssiasioiden ja sittemmin alihankintaketjun toimimattomuuden vuoksi.

KTM näki myynnin onnistuneen siksi, että KTM-yhteisö osoitti uskollisuuttaan brändille.

”Viimeiset kuusi kuukautta ovat osoittaneet, että moottoripyöräyhteisön tuki KTM-brändille on murtumaton. Innovatiivinen henkemme, ainutlaatuinen osaamisemme ja intohimomme ovat vahvan markkina-asemamme takana – yli 100 000 myytyä moottoripyörää haastavalla ensimmäisellä vuosipuoliskolla osoittavat, että pyörämme ovat edelleen suosittuja kaikkialla maailmassa, ja että olemme takaisin oikealla tiellä”, totesi pääjohtaja Gottfried Neumeister.

Myyntilukujen lisäksi voidaan KTM pystyi pienentämään varastojaan ja koko toimitusketju on onnistuneesti uudelleenaktivoitu ja tuotanto käynnissä.

Yritys on myös tehostamassa rekrytointiaan sekä Itävallassa että kansainvälisesti.

KTM myös pohtii tulevaisuuttaan ja asettaa jatkossa painopisteen asiakastyytyväisyyteen, laatuun ja pitkän aikavälin kestävään menestykseen, todetaan KTM:n tiedotteessa. Dealer Excellence Center perustettiin tukemaan maailmanlaajuista jälleenmyyjäverkostoa ja edistämään asiakasuskollisuutta. Samalla brändiyhteisöä vahvistetaan Orange Blood -tunnuksen alla.

"Vain se, että asetamme asiakkaan kaikkien toimiemme keskiöön ja keskitymme laatuun ja erottautumiseen, voi  heijastua yrityksemme tulevaan taloudelliseen menestykseen", Gottfried Neumeister päättää.