BMW R 1300 R Titan -custom.
BMW R 1300 R Titan on kompromissiton custom-pyörä omassa genressään
BMW Motorradin työntekijöistä valittiin sopiva joukko epätavallista projektia varten. Projektipäällikkönä toimi Philipp Ludwig, ajoneuvosuunnittelijana Andreas Martin, väri- ja grafiikkasuunnittelijana Theresa Stukenbrock ja prototyyppien rakentajat Paul Summerer ja Thomas Becker, jotka kaikki toivat hankkeeseen kokemuksensa ja intohimonsa.
BMW R 1300 R Titan -custom.
Uuden R 1300 R Titanin asenne on siis "raaka ja aggressiivinen" ja pyörä rakennettu "voittamaan". Pyörän muotoilu sisältää uuden BMW R 1300 R:n perusmuotoiluelementtejä ja muuntaa ne sprinttipyörän matalanmeneviksi linjoiksi.
Titanin painon o visuaalisesti sijoitettu etupyörän päälle, ja rakenne on kilpa-autoille tyypillinen monokokki. Vakiomallin ilmakanavapaneeli jatkaa pyörän dynamiikkaa korostetusti.
BMW R 1300 R Titan -custom. Pyörä on matala ja menevän näköinen.
Pyörä on rakennettu kompaktisti keskipisteen, eli 1300-kuutioisen bokserimoottorin, ympärille.
Taotun hiilikuidun vastakohtana on silmiinpistävä grafiikka ja sitä täydentävät metallinsiniset yksityiskohdat.
Titanissa on Akrapovicin valmistama titaaninen pakoputkisto. Se lähtee kahdesta sylinteristä, yhdistyy hetkeksi pyörän alle ja päättyy kahteen äänenvaimentimeen takaosassa.
BMW R 1300 R Titan -custom.
Uusi BMW R 1300 R on matalaprofiilinen, ja Titanissa on lisäksierityisvalmisteinen Wilbersin runko, jossa on pitkä takahaarukka.
Kahden titaanisen takaäänenvaimentimen väliin on sijoitettu ilokaasupullo, josta saa napin painalluksella ruiskutettua ilokaasua polttoaineen syöttöjärjestelmään, mikä tuo räväkästi lisätehoa.
Jarruvipuna on Magura HC3 ja jalkatapit on sijoitettu pitkälle taakse.
BMW R 1300 R Titan -custom.
Pyörä on matala ja visuaalisesti vaikuttava, mutta varmasti myös hyvän kulkuinen. BMW ei paljasta ilokaasujärjestelmän antamaa tehonlisäystä, mutta jo perustaltaankin uuden R 1300 R:n lukemat ja ominaisuudet ovat vaikuttavat.
Bokserimoottorin tilavuus on täsmälleen 1300 cm3. Sylinterin halkaisija on 106,5 mm ja iskun pituus 73 mm. Moottorin teho on 107 kW / 145 hv / 7750 r/min ja maksimivääntö 149 Nm / 6500 r/min.
BMW R 1300 R Titan -custom.
Ajotapavalintoja on kolme vakiona: Rain, Road ja Eco ja tehdasoptiona lisäksi Dynamic ja Dynamic Pro, jotka tulevat Riding Modes Pro'n mukana. Moottorin väännön hallinta (MSR) on mukana vakiona.
Myös pyörän alusta on täysin uusittu ja Titanissa sitä on vielä säädetty erikseen.
Harmi, että Titaneja tehdään vain yksi, se vaikuttaa visuaalisesti ja teknisesti varsin mielenkiintoiselta.
BMW R 1300 R Titan -custom.
BMW R 1300 R Titan -custom.
BMW Motorradin projektitiimi, joka vastasi R 1300 R 'Titan'-customin suunnittelusta ja rakentamisesta.
BMW R 1300 R Titan -custom.