Uusissa malleissa näyttää olevan pienemmät, 12" renkaat sekä noin 76 senttimetrin istumakorkeus. Toisin sanoen ne ovat pienempiä kuin mikään, mitä Livewire on aiemmin julkistanut.
Livewiren uuden malliston katupainotteisempi versio.
Mallit eivät kuitenkaan ole vähäisestä koostaan huolimatta mopoluokkaa, vaan Livewire kertoi, että molemmat pystyvät 85 km/h huippunopeuteen ja noin 160 kilometrin ajomatkaan irrotettavalla akkuparilla.
Voi olettaa, että ajomatka on mitattu matalilla kaupunkiajonopeuksilla, mutta pyörät vaikuttavat siltä, että ne on rakennettu sitä silmälläpitäen, että niillä voi ajaa missä tahansa kuski haluaakaan. Joka tapauksessa ne lienevät merkitävästi edullisempia kuin mikään muu Livewire-malli tähän mennessä.
Livewiren uusi maastoon sopivampi malli.
Näytille tuli samalla kertaa sekä offroad- että katupainotteisemmat versiot.
”Trail-malli on tarkoitettu takapihoille, poluille tai jopa maatilalle tai leirintäalueilla-ajoon”, Livewiren edustaja kertoi. ”Katumalli sopii täydellisesti kaupunkiajoon, uusille ajajille, minimoto-faneille ja kaikille, jotka etsivät uutta harrastusta helposti muokattavan ja helposti lähestyttävän sähkömoottoripyöräkokemuksen muodossa.”
Livewiren uuden malliston katupainotteisempi versio on sekin matala ja pienikokoinen.
LiveWire ei ole vielä antanut hintatietoja, ja näiden kahden mallin kerrotaan olevan vielä kehitysvaiheessa, mutta toteutus näyttää niin valmiilta, että virallinen julkistus ei liene kaukana, Electrek toteaa.
Livewiren nykyisten edullisimpien mallien hinnat Suomessa liikkuvat 22 000 - 24 000 euron kieppeillä. On oletettavaa, että näiden mallien hintataso asettuu alle puoleen siitä. Onko se edullista vai ei, on varmasti näkökulmakysymys.
Livewiren uusi maastoon sopivampi malli.
Livewirelle askel on merkittävä, koska hintatason puolittuminen ja näiden pyörien asemointi uuteen käyttäjäkuntaan tarkoittaa sitä, että sen myynti saattaa lopulta lähteä kasvuun. Nämä uudet minisähkömotot saattavat olla juuri sitä, mitä uudet motoristit etsivät, jos näiden muotokieli ja ominaisuudet osuvat nuorten motoristien mieltymyksiin ja tarpeisiin.
Kyse on myös teknisesti uudesta sovellusalustasta, koska uutuuksia ei ole toteutettu Livewiren aiemmilla moottori-akkupakettiratkaisulla, vaan pienemmällä paketilla. Kysymys kuuluukin, onko se Livewiren omaa kehitystyötä, vaiko yhteistyökumppani Kymcon valikoimasta tullut ratkaisu.
Livewiren katupainotteinen versio.
Livewiren uuden maastomallin rengastus ei ainakaan hidasta metsäpolulla tai niityllä ajelua.