MotoE-sarja starttasi kaudella 2019, silloin sähkömoottoripyörät sarjaan toimitti Energica, sittemmin pyörien toimittajaksi tuli Ducati. Dornan mukaan sarja jää määrittelemättömän mittaiselle tauolle, koska pyörien suorituskykykehitys on pysähtynyt.

Sarjan kalenterissa on vielä kaksi MotoE-kisaa jäljellä vuodelle 2025, ja LCR E-Teamin italialainen kuljettaja Mattia Casadei johtaa sarjaa. Dorna ilmoitti, että sen jälkeen se lakkauttaa kaikki MotoE-sarjaan liittyvät toimintonsa.

MotoE käynnistettiin aikanaan MotoGP:tä täydentävänä sarjana, ja sen fokus oli ympäristöystävällisessä kilvanajossa. Nyt kuitenkin Dorna on ykskantaan todennut, että sen jälkeen sähkömoottoripyörien teknologia ei ole kehittynyt, kuten odotettiin. Tämä koskee erityisesti pyörien suorituskyvyn kehitystä verrattuna vaikkapa Moto2- tai Moto3-sarjoihin.

Samalla kertaa ei-fossiilisten polttoaineiden käyttö MotoGP:ssä on kasvanut. Tällä hetkellä sen minimikäyttöaste kisassa on 40%, mutta vuodesta 2027 lähtien käyttöaste on 100%.

Lisäksi merkittävä tekijä Dornan päätöksessä on, että MotoE-sarja ei ole kiinnostanut faneja.

International Motorcycle Federationin (FIM) pääjohtaja Jorge Viegas kommentoi Dornan päätöstä toteamalla, että "huolimatta parhaista ponnisteluista promota tätä luokkaa yhdessä Dornan kanssa, totuus on se, että emme ole saavuttaneet tavoitteitamme eikä alan teollisuus tavoitteitaan pyörien suorituskyvyn parantamiseksi".

Dorna kuitenkin kertoi pitävänsä oven avoimena: kun "sähkömoottoripyörien – tai jonkin muun vaihtoehtoisen teknologian – merkitys kasvaa tulevaisuudessa".

Aiemmin tänä vuonna, Liberty Media, joka omistaa mm. Formula yksi -sarjan, osti Dornan.