Ducati julkisti 2026 RS-mallinsa eilen San Marinon GP:n yhteydessä.

Ducati Diavel V4 RS ja Multistrada V4 RS -malleissa on voimanlähteenä Desmosedici Stradale -moottori ja lisäksi pyörissä käytetään eksklusiivisia komponentteja ja eksoottisia materiaaleja, kuten hiilikuitua ja titaania. Diavel V4 RS:n pitäisi lisäksi olla kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyvä italialaisvalmistajan tuotantopyörä. Kiihtyvyys 0-100 km/h on 2,52 sekuntia.

Uusi Multistrada V4 RS on sporttisin touring bike -mitä on koskaan valmistettu, jos Ducatin tiedotteeseen on luottamista. Pyörän elektroniikka-arsenaalia on laajennettu Ducati Vehicle Observer -järjestelmällä, joka on kehitetty MotoGP-sarjaa varten.

2026 Ducati Multistrada V4 RS.

2026 Ducati Multistrada V4 RS.

Molempia malleja valmistetaan numeroitu sarja.

1103 cm3 Desmosedici Stradale -moottorissa yhdistyy matalalien ja keskikierrosten pehmeys sporttiseen ylärekisteriin, jolloin tuloksena on hyvin laaja voimantuotannon alue, kiitos desmodromisen venttiilinohjauksen. Pehmeänä ja hyväkäytöksisenä matalilla kierroksilla, maailma muuttuu jännittävämmäksi, kun kierrosten punaraja lähestyy. Twin Pulse -sytytysjärjestys tuottaa kiihdytyksen aikana oman jäljittelemättömän äänilisänsä, kun kierrokset nousevat.

Diavel V4 RS: paholaismaista kiihtyvyyttä

2026 Ducati Diavel V4 RS.

Nimi Diavel on aina symboloinut huippukiihtyvyttä. V4 RS:n MotoGP:stä johdettu Desmosedici Stradale -moottori tuottaa 182 hevosvoimaa, joka riittää viemään Diavelin 2,5 sekunnissa nollasta sataan. Ainakin Marc Márquez on kellottanut sillä ajan 2,52 sek.

Moottori on varustettu kuivakytkimellä, ja pyörässä on Öhlinsin alusta ja yksipuolinen alumiininen takakeinuhaarukka. Jarrujärjestelmä on peräisin Panigale V4:stä ja taotut vanteet on suuniteltu tätä mallia varten.

Tekniset ja tyylilliset yksityiskohdat Diavelin värityksessä tekevät siitä omansa: RS-logo, jonka on suunnitellut Centro Stile, toistuu värityksessä, langattomassa käynnistysavaimessa ja mittaristonäytön grafiikassa sekä takasylinterin kannen kotelossa, missä sijaitsee myös pyörän sarjanumero. Ja tietysti tämäntasoiseen pyörään kuuluu mukaan oma mittaristoanimaatio, joka käynnistyy, kun virta kytketään päälle.

Diavel V4 RS:n design on täysin uusi. Joka elementti ilmanotosta yksi-istuimiseen peräosaan ja lokasuojiin sekä tankin päälliseen on tehty hiilikuidusta, mikä tekee pyörästä entistä sporttisemman näköisen ja laihduttaa sitä samalla kolmen kilogramman verran viemättä mitään Diavelin identiteetistä.

Multistrada V4 RS: ratapyörän suorituskyky, matkapyörän sielu

2026 Ducati Multistrada V4 RS.

2026 Ducati Multistrada V4 RS.

Ensimmäinen Multistrada V4 RS nähtiin 2023, missionaan olla sporttisin, hienostunein ja edistynein Multistrada koskaan. Tehtävä onnistui, kiitos Desmosedici Stradale -moottorin ja alustan joka tarjosi kuljettajalle ja kyytiläiselle täydellisen sekoituksen mukavuutta ja sporttisuutta sekä uusimman sukupolven elektroniikkapaketin.

Multistrada V4 RS:n V4-moottori tuottaa 180 hevosvoimaa ja on niin ikään varustettu desmodromisella venttiilikoneistolla ja kuivakytkimellä, Akrapovičin vaimentimella, Öhlinsin Smart EC 2.0 -alustalla sekä täysin uusilla dedikoiduilla taotuilla vanteilla. Luvassa on suorituskykyä ja ajamisen nautintoa.

Pyörän elektroniikkapakettiin on lisätty Ducatin Vehicle Observer -algoritmi, joka on johdettu valmistajan MotoGP-elektroniikasta. Se käyttää yli 70 sensoria pyörän tarkempaan ja turvallisempaan elektroniseen ohjaukseen. Alustan toiminnasta huolehtivat Öhlinsin tapahtumapohjaiset etuhaarukka ja takavaimennin, jotka toimivat entistä tehokkaammin kiitos uusien jousitusstrategioiden. Lisäksi takajarrulevy on nyt suurempi, 280  mm ja pyörässä on kaarre-ABS. 

Pyörässä on lisäksi ainoana maailmassa, ultrakevyt titaaninen takarunko, joka kannattaa nyt myös takalaukun.

Pyörässä on uusi RS-väritys ja paljon hiilikuitukomponentteja, kuten etulokasuoja, käsisuojat, lämpösuojat ja alumiiniset taotut vanteet. Lisäksi siinä on kevyt litiumakku ja tekno-polymeerinen takakate. Kaikkiaan painoa säästyy 2 kg verrattuna Multistrada Pikes Peak -versioon.

Multistrada V4 RS:ää valmistetaan numeroitu sarja, ja sarjanumero löytyy mustasta anodisoidusta levystä pyörän yläkolmiosta yhdessä Italian lipun kanssa. Myös Multistradassa on oma käynnistysanimaationsa.

Kuten muidenkin Multistrada-tuoteperheen jäsenten kohdalla, Ducati tarjoaa "4Ever Multistrada" -takuuta Multistrada V4 RS:lle. Se kattaa neljä vuotta ilman kilometrirajoitusta.

Euroopassa Multistrada V4 RS:n jakelu alkaa marraskuussa 2025 ja Diavel V4 RS:n joulukuussa.

Diavel V4 RS

2026 Ducati Diavel V4 RS.

2026 Ducati Diavel V4 RS.

  • “RS” -väritys. Moottori:1103 cm3 Ducati Desmosedici Stradale, venttiilin välysten tarkistus 30,000 km välein. Korkeatehoinen Sprintfilter P08 ilmansuodin. Titaaninen äänenvaimentimen pää. Kuivakytkin. Vaihdeavustin 2.0. Teho 182 hp (133.8 kW) at 11,750 rpm. Maksimivääntö 120 Nm at 9,500 rpm. Boschin inertiamittausyksikkö, IMU.
  • Runko: alumiinia, monokokkirakenne, yksipuolinen alumiinin takahaarukka. Istuin yhdelle. Kahden istuttava istuin mukana vakiovarusteena. Täysin säädettävä Öhlins NIX30 etuhaarukka, 48 mm liukuputket. Takana täysin säädettävä Öhlins STX 46 iskunvaimennin. 17 tuuman taotut alumiinivanteet. Pirelli Diablo Rosso IV -renkaat. Rengaskoot: 120/70 ZR17 edessä ja 240/45 ZR17 takana. Bosch-Brembo ABS 10.3ME kaarretoiminnolla varustetut jarrut.  Etulevyt 330 mm, Brembo Stylema 4-piston radiaalisatulat.
  • Täysin LED ajovalot päivänajovaloilla ja kaarreajovaloilla. 5 tuuman TFT värinäyttö. Avaimeton käynnistys, avaimessa laserkaiverrettu RS-logo. 3 tehomoodia (High, Medium, Low). 4 ajotapavalintaa (Race, Sport, Touring, Wet). Ducati Wheelie Control (DWC). Ducati Traction Control (DTC). Lithium-ion-akku. Hands-free käynnistys. Navigoinnin ohjaus. USB-liitin.

Multistrada V4 RS

2026 Ducati Multistrada V4 RS.

2026 Ducati Multistrada V4 RS.

  • “RS” -väritys. Moottori:1103 cm3 Ducati Desmosedici Stradale, venttiilin välysten tarkistus 30,000 km välein. Kuivakytkin. Runko: alumiinia, monokokkirakenne, yksipuolinen alumiinin takahaarukka. Titaaninen takarunko, hiilikuituosia. Öhlinsin semiautomaattinen Smart EC 2.0 tapahtumapohjainen elektronisesti säätyvä jousitus, parannetuin strategioin.
  • Uudet 17-tuumaiset Marchesinin taotut alumiinivanteet. Pirelli Diablo Rosso IV tenkaat, 120/70 ZR17 edessä ja  190/55 ZR17 takana. Bosch-Brembo 10.3ME ABS kaarrejarrutusjärjestelmä. 330 mm etulevyt, Brembo Stylema 4-mäntäiset radiaalisatulat.
  • Täysin LED ajovalot päivänajovaloilla ja kaarreajovaloilla. 6,5 tuuman TFT värinäyttö ja erityisgrafiikat ja näyttö. Boschin inertiamittausyksikkö, IMU. Ducati Vehicle Observer (DVO). 4 tehomoodia (Full, High, Medium, Low). 5 ajotapavalintaa (Race, Sport, Touring, Urban, Wet). Tutka edessä ja takana: adaptiivinen, mukautuva vakionopeudensäädin sekä sokeiden pisteiden havainnointi. Ducati Wheelie Control (DWC). Ducati Traction Control (DTC). Engine Brake Control (EBC). Lithium-ion-akku. Hands-free käynnistys. Älypuhelimen liittäminen, musiikki ja karttasovellukset. Ducati Quick Shift (DQS) 2.0. Vehicle Hold Control (VHC) ja Ducati Brake Light (DBL).

Tätä kirjoitettaessa pyörien hinnat eivät ole tiedossa.