Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Vuosien varrella Monsteria on saanut 900, 600 ja 750 cm3 tilavuuksisilla moottoreilla sekä viime vuosina Desmoquattro ja Testastretta-versioina. Joka sukupolvella on ollut esittää omat innovaationsa.
Tuorein Monster on Ducatin mukaan suunniteltu uusiksi kauttaaltaan. Tyyliä on uusittu virtaviivaisemmaksi, sporttisemmaksi ja kompaktimmaksi.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Pyörän "biisoninselkätankki", joka on tunnusomainen Borgo Panigalessa valmistetuille nakupyörille, on sekin muotoiltu uusiksi pyrkimyksenä säilyttää pyörän kapeus, mutta samalla mallin lihaksikkuus.
Ajovalo on toteutettu LEDein, katse on robottimainen ja kaksois-C-muoto on mukana yhdistämässä Ducatin nakupyöriä.
Sivupaneelien suojus yhdistyy istuimeen, joka on kapeampi ja 5 mm matalampi (istuinkorkeus 815 mm) kuin aiemmin, mikä helpottaa jalkojen laskemista maahan.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Edelliseen Testastretta Evoluzione -moottoriin verrattuna uusi, tilavuudeltaan 890 cm3 V2 on 5,9 kg kevyempi. Siinä on nyt muuttuva venttiilien ajoitus (IVT) ja ennätyspitkät – 45 000 km – venttiilien tarkastusvälit. IVT-teknologia mahdolistaa hyvät vääntöominaisuudet matalilla ja keskikierroksilla sekä tehokkuuden korkeilla kierroksilla (maksimiteho 111 hv / 82,7 kW 9 000 kierroksella minuutissa). Moottori tuottaa yli 80 % maksimivääntömomentistaan välillä 4 000–10 000 kierrosta minuutissa. Maksimivääntö on 91,1 Nm / 7250 rpm
Uudessa V2 Monsterissa on monokokkirunko sekä Panigalesta vaikutteensa saanut kaksipuoleinen takahaarukka ja teknopolymeerielementistä sekä trellisrakenteesta koostuva taka-apurunko. Kaikkiaan pyörä on neljä kiloa edellistä Monsteria kevyempi, ja painaa 175 kg ilman polttoainetta.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Showan valmistama 43 mm:n USD-etuhaarukka ja monoiskunvaimennin on kalibroitu mukavuuteen jokapäiväisessä käytössä sekä urheilullisuuteen, mikä korostaa Ducatin nakupyörän kaksijakoista sielua. Luvassa pitäisi olla sekä vakautta että ketteryyttä.
Jarrut ovat Brembon, ja edessä on kaksi 320 mm:n levyä ja M4.32-radiaalijarrusatulat. Jarrupalat on kehitetty tarjoamaan pehmeämpi alkupurenta yhdistettynä suureen jarrutustehoon.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Ensiasennusrenkaina ovat Pirellin Diablo Rosso IV :t, kooltaan 120/70 ja 180/55.
Ohjaustanko on aiempaa korkeampi ja sitä on siirretty eteenpäin.
Ajotapavalintoja on neljä (Sport, Road, Urban, Wet), ja ne voi valita napinpainalluksella. Elektroniikkapakettiin kuuluvat vetoluistonesto, etupyörän noston hallinta, moottorijarrutuksen hallinta sekä kaarre-ABS.
Kaikkia edellä mainittuja toimintoja hallitaan uudella terälehden muotoisella joystick-ohjaimella sekä 5 tuuman TFT-näytöllä. Se toimii Ducatin multimediajärjestelmän kanssa ja siihen saa reittinavigoinnin.
Monsteriin on saatavissa Ducati Performance -lisävarusteita, kuten hiilikuituisia ja alumiinisia osia sekä Alcantara-verhoillun urheiluistuimen sekä yhteistyössä Termignonin kanssa kehitetyn katulaillisen titaanisen äänenvaimentimen, jossa on hiilikuituinen päätykappale.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Värivaihtoehdot ja saatavuus
Uusi Monster saapuu Euroopan jälleenmyyjille helmikuussa. 2026. Tarjolle tulee kaksi värivaihtoehtoa (Ducati Red ja Iceberg White) kahtena versiona, Monster ja Monster+, joista jälkimmäisessä on matkustajan istuimen suojus ja alasuoja. Molemmat tulevat saataville 35 kW:n versiona.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.
Ducati V2 Monster vuosimallia 2026.