Verge Motorcycles esitteli tänään Milanon EICMA-moottoripyörämessuilla päivitetyn version Verge TS Pro:sta. Kyseessä on vuonna valmistajansa suosituin malli.

Pyörässä on uuden sukupolven, 2.0., donitsimoottori, joka sijaitsee pyörän takavanteessa. Toisen sukupolven donitsimoottorissa on sama teho ja vääntömomentti kuin edeltävässä versiossa (1,000 Nm), mutta se on 50 % aikaisempaa kevyempi. Koko pyörä on siten kevyempi (kokonaispaino 230 kg). Pyörä kiihtyy valmistajan ilmoituksen mukaan 0–100 km/h 3,5 sekunnissa.

Uusi Verge TS Pro on tilattavissa Vergen verkkosivuilta tai showroom-myymälöistä Saksassa ja Isossa-Britanniassa. Myös Yhdysvalloissa uutuusmallista on mahdollisuus tehdä varaus tästä päivästä alkaen. Moottoripyörä tulee koeajettavaksi Euroopan ja Yhdysvaltojen myymälöihin vuoden 2026 alkupuolella.

Uusi akku on teholtaan 20,2 kWh ja ajomatka latauksella jopa 350 km. Akku tukee 35 minuutin pikalatausta ja 15 minuutin kahvitauko lisää noin 100 kilometriä ajomatkaa. Verge TS Pro tukee CCS-latausta Euroopassa ja NACS-latausta Yhdysvalloissa.

Päivitetyssä Verge TS Pro -mallissa on suuremmat ja selkeämmät näytöt, käyttöliittymää on myös uusittu. Parannettu liitettävyys ja sisäänrakennettu Bluetooth-teknologia kuuluvat myös uusitun mallin ominaisuuksiin.

Verge TS Pro 2026.

Verge TS Pro 2026.

 

Marraskuussa 2023 esitelty, Vergen Starmatter-alusta yhdistää ohjelmistopäivitykset, sensoriteknologian, tekoälyn ja edistyksellisen käyttöliittymän. Se mahdollistaa muun muassa automaattiset over-the-air-päivitykset (OTA), joiden kautta Vergen käyttäjät saavat moottoripyöräänsä uusia toimintoja ja parannuksia.

Edistyksellinen Starmatter on myös uudistetun Verge TS Pro -mallin kokonaisvaltainen ohjelmisto, joka personoi ajokokemuksen jokaiselle käyttäjälle yksilöllisesti. Moottoripyörän päivitetty sisäinen laitteisto mahdollistaa uusien ominaisuuksien käyttöönoton ilman fyysisiä päivityksiä, mikä varmistaa, että pyörä on pitkäikäinen ja aina ajan tasalla. Starmatter-alusta on ohjelmoitu mobiili- ja työpöytäkäyttöön.

Verge on kerännyt kuluneiden vuosien aikana palautetta ja kokemuksia koeajojen aikana. Näiden palautteiden pohjalta Verge on päivittänyt pyörän jousituksen ja vaimennuksen asetuksia. Ajotuntumaa ja käsiteltävyyttä on paranneltu ja pyörän ajoasennon kaltevuus on muutettu 25 asteeseen, mikä mahdollistaa mukavamman ajoasennon.