Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi Hondan julkistustilaisuudessa EICMA-messuilla.
V3R 900 E-Compressorin prototyyppi on kehitetty mallina siitä miten asiakkaille tarjotaan uusia arvoja valmistajan uuden teknologian avulla. Hondan kehitystiimillä on perinteisesti tavoitteena tuoda yleisön nähtäväksi ja haluttavaksi näiden odotukset ylittäviä tuotteita ja samalla toteuttaa Hondan 2030-vision mukaisia "vapaan ja hauskan liikkumisen iloja".
V3R 900 E-kompressoriprototyyppi yhdistää uusimman teknologian Hondan pitkään kerryttämään moottoripyörien kehitystyöosaamiseen ja tarjoaa sekä "jännitystä että vakuuttavaa mielenrauhaa".
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Moottorin rakenne on sama kuin viime vuoden EICMA-messuilla esitellyssä vesijäähdytteisessä 75 asteen V3:ssa, mutta nyt iskutilavuuksi vahvistettiin 900 cm3. Moottorin rakenneratkaisulla pyritään kapeaan ja kompaktiin tulokseen. V3R:ssä on maailman ensimmäisenä moottoripyörämallina elektronisesti ohjattu kompressori, joka mahdollistaa ahtimen tarkan hallinnan ja tuottaa suuren vääntömomentin jo alhaisilla kierroksilla. Honda lupaa V3R:n 900 cm3 moottorista 1 200-kuutiosenttimetrisen moottorin suorituskyvyn. Samalla se on ympäristöystävällisempi.
Rungossa on epäsymmetriset sivukatteet, ja tankin tunnuksessa esitellään Hondan siipilogosta uusi lippulaivaversio, joka otetaan vähitellen käyttöön merkin huippumalleissa ensi vuodesta alkaen.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi. Huomaa epäsymmetria.
V3R 900 E-Compressor -prototyyppi on uusi virstanpylväs Hondan tuotannossa, ja se tarjoaa aivan uudenlaisia ratkaisun sille, joka etsii tiukkaa suorituskykyä, ajonautintoa, jännitystä ja omistamisen iloa, maalaillaan Hondan tiedotteessa.
Vielä ei ole tiedossa, milloin malli tulee tuotantoon, mutta jo viime vuoden EICMAn jälkilöylyissä Hondan edustaja lupasi, että moottori tulee tuotantoon, joten realistista voisi olla odottaa sitä vuoden 2027 markkinoille.
Malli on todella kuuma, ja sen huomasi myös Hondan esittelytilaisuudessa EICMA-messuilla. Honda pitää perinteisesti suurimmat messujulkistukset, ja vaikka esille tuotiin myös muita, huikeita ja odotettuja malleja, V3R 900 E-Compressor keräsi eniten väkeä ympärilleen kuvaamaan sitä sen jälkeen, kun pääsy esiintymislavalle oli vapaa.
Erona viime vuoteen Hondan puheissa on se, että silloin puhuttiin "sähköisestä ahtimesta". Nyt termi kuuluu "Sähköisesti ohjattu ahdin". Saa nähdä.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Aiheesta aiemmin:
Keskiviikko 13.8.2025 08:19
Tiiseri: tältä kuulostaa Hondan sähkömekaanisesti ahdettu V3 -moottori, kun sille annetaan runtua
Maanantai 11.11.2024 14:52
Honda räväytti: maailman ensimmäinen sähköisesti ahdettu V3-moottori tulossa tuotantoon
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi. 3 sylinteriä, 3 'piippua'.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi. Huomaa epäsymmetria.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
'
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi.
Honda V3R 900 Compressor -prototyyppi. '1200 cc moottorin suorituskyky 900 cc moottorista', lupaa Honda.