Yamaha Tracer 7 GT Y-AMT 2026. Kuva Eija Kyllonen / Motouutiset.fi.

Yamaha Tracer 7 GT Y-AMT 2026. Kuva Eija Kyllonen / Motouutiset.fi.

Yamaha julkisti jo etukäteen tiedot Teneren ja Tracerin päivityksistä, joten niistä voit lukea aiemmista jutuistamme lisää. Teneren osalta tästä jutusta: Tiistai 21.10.2025, Yamaha päivitti Ténéré 700 World Raidia, pitkän matkan adventure-malliaan vuodelle 2026

Ja Tracer 7:n osalta tästä jutusta: Keskiviikko 8.10.2025, Yamaha tuo automaattivaihteiston myös Tracer 7:n.

Yamaha Tenere 700 Word Rally Raid 2026, kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha Tenere 700 Word Rally Raid 2026, kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 2026

Siten R7 oli ehkä kiinnostavin Yamahan julkistuksista ja sisälsi useita päivityksiä: luvassa on kehittyneempää elektroniikkaa ja parempaa kuljettajan mukavuutta. Koeteltu CP2-moottori säilyy ennallaan.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

2026 malliin tulee uusi 5-tuumainen värillinen TFT-näyttö aiemman LCD-näytön tilalle. Merkittävin päivitys lienee kuitenkin se, että malliin tulee Yamaha R1:stä peräisin olevan kuusiakselinen IMU-yksikkö. Se tuo mukanaan luistoneston, sivuluisun hallinnan, keulimiseneston, jarrujen hallinnan, moottorijarrutuksen hallinnan ja lähtöavustimen. Kuljettajat voivat myös säätää elektronisia asetuksia Yamaha Ride Control -järjestelmän kautta. 

Ajotilavalintoja ovat Sport, Street, Rain, Track ja Custom.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Vaihdeavustin mahdollistaa nyt kytkimettömät vaihdot molempiin suuntiin. Runkoa ja takahaarukkaa on jäykistetty vakauden parantamisksi ja pyörässä on kevyemmät takovanteet jousittamattoman massan pienentämiseksi. 

Ohjaustangon asentoa ja istuimen muotoilua on päivitetty antamaan kuljettajalle enemmän liikkumavapautta. Siten ergonomia on parempaa sekä pitkillä matkoilla että rata-ajossa.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

2026 R7:ssä on aiemmista malleista tuttu 689-kuutioinen CP2-rinnakkais-twin, joka tuottaa 72,4 hv tehoa 8 750 kierroksella ja 67 Nm vääntöä 6 500 kierroksella minuutissa.

Lisäksi R7 etuosan muotoilua on hieman päivitetty ja etuvilkut on nyt integroitu peilehin.

Yamaha R7 vm 2026, punavalkoisella 70 vuotisjuhlamaalauksella. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026, punavalkoisella 70 vuotisjuhlamaalauksella. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Yamaha R7 vm 2026. Kuva Eija Kyllönen / Motouutiset.fi.

Värivaihtoehdot ovat tunnusomainen sinisen ja mustan sävyinen sekä 70-vuotisjuhlamallin punainen ja valkoinen.

Katso video mallien julkistuksesta tässä:

Aiheesta aiemmin:

Tiistai 21.10.2025 12:16

Yamaha päivitti Ténéré 700 World Raidia, pitkän matkan adventure-malliaan vuodelle 2026

Keskiviikko 8.10.2025 09:02

Yamaha tuo automaattivaihteiston myös Tracer 7:n