CFMoto 1000MT-X seikkailumalli

CFMoto 1000MT-X.

CFMoto 1000MT-X. Kuva: CFMoto.

Uusi adventuremalli 1000MT-X on  varustettu kaksisylinterisellä 946 cm3 rivimoottorilla. Sen maksimiteho on 83 kW / 111 hv / 8500 rpm ja maksimivääntö 105 Nm 6250 rpm.

Moottorissa on Boschin MSE 9.0 EFI -ruiskutusjärjestelmä ja käyttöominaisuuksissa on pyritty lineaariseen voimantuottoon ja kaasunvasteeseen. Pyörän ominaisuuksia on hiottu yli 100 000 kilometrin mittaisilla kestävyystesteillä.

CFMoto 1000MT-X.

CFMoto 1000MT-X.

1000MT-X:n moottori on kevyt, se painaa vain 56 kg, valmistuksessa hyödynnetään kevytmetallista kampikammiota ja tarkkuusmuotoiltuja nokka-akseleita. Pyörän kuivapaino on 199 kg. 22,5 litran polttoainetankki mahdollistaa yli 450 km toimintasäteen. Ergonomiaan on kiinnitetty erityistä huomiota: kapea yläosa ja yhtenäinen istuin mahdollistavat mukavan ajoasennon niin seisten kuin istuen ajettaessa.

CFMoto 1000MT-X.

CFMoto 1000MT-X ja 8 tuuman mittaristo.

Mallissa on ilmailulaadun alumiinista valetut vanteet, joissa on 67 % korkeampi vetolujuus kuin perinteisillä seoksilla. Ensiasennusrenkaina on Pirelli Scorpion Rally STR:t.

Pyörässä käytetään ensiluokkaisia komponentteja. Täysin säädettävä KYB:n alusta ja Brembon jarrujärjestelmä yhdessä muiden ominaisuuksiean kanssa, lupaavat paljon. Boschin 6-akselinen IMU-yksikkö mahdollistaa viisi ajotilaa, ABS:n, dynaamisen luistoneston ja paljon muuta. Kaikkia toimintoja  hallitaan 8-tuumaisen kosketusnäytöllisen TFT-mittariston kautta. Lisäksi TPMS (rengaspaineen valvonta), vaihdeavustin (quickshifter), lämmitettävät kahvat ja satula, vakionopeudensäädin sekä säädettävä ohjaustanko ja tuulilasi tulevat vakiona.

CFMoto 1000MT-X.

CFMoto 1000MT-X. Ja laatukomponentteja: KYB:n etuteleskooppi sekä Brembon jarrut.

Mukana on myös kolhuilta suojaavia elementtejä, kuten pohjapanssari, käsisuojat ja ketjunsuojus. Pyörä tulee markkinoille kahtena eri värivaihtoehtona: Zephyr Blue tai Tactical Green.

Messuilla oli myös nähtävillä 1000MT-X:stä Crafted-versio näyttämään, miten mallia voidaan muokata ja personoida. Erikoismallissa oli pronssinväriset etuhaarukka ja vanteet, satiininharmaat moottorinsuojat, , magneettinen takahaarukan suoja ja suojaraudat, jotka loivat pyörälle premium-tasoisen mutta karun ulkonäön.

CFMoto 1000MT-X.

CFMoto 1000MT-X ja KTM:stä tutut alapahkat, jotka toimivat polttoainesäiliöinä.

CFMoto 675NK GP nakukonsepti

CFMoto 675NK GP -nakukonsepti. Kuva CFMoto.

CFMoto 675NK GP -nakukonsepti. Kuva CFMoto.

Nähtävänä oli myös  675NK GP, keskikokoisen nakumallin konsepti. Se on ulkonäoltään brändin kisaperimän inspiroima ja siinäkin käytetään laatuosia, kuten Öhlinsin iskunvaimentmia ja Brembon jarruja sekä Akrapovicin äänenvaimenninta. Malleissa näkyy valmistaja pyrkimys nousta askel kerrallaan kohti premium-segmenttiä ja sijoittaa varoja tutkimukseen ja tuotekehitystyöhön.

CFMoto 675NK GP -nakukonsepti. Kuva Erkki Mäki.

CFMoto 675NK GP -nakukonsepti. Kuva Erkki Mäki.

CFMoto 675NK GP -nakukonsepti. Kuva Erkki Mäki.

CFMoto 675NK GP -nakukonsepti. Kuva Erkki Mäki.

CFMoto V4 SR-RR supersportin prototyyppi

CFMoto V4 SR-RR prototyyppi. Kuva: CFMoto.

CFMoto V4 SR-RR prototyyppi. Kuva: CFMoto.

CFMoton uuden sporttimallin V4 SR-RR:n prototyyppi herätti myös messuilla ansaittua huomiota. Pyörän uuden sukupolven 90° V4-moottori on tilavuudeltaan 997 cm3 ja sen tehoksi ilmoitettiin 157 kW / 210 hv. Pyörän tankattu paino on karvan alle 200 kg. Pyörä on varustettu ensiluokkaisin komponentein. Jarrut ovat Brembon, jousitus on semiaktiivinen, tupla-äänenvaimentimet Akrapovicin ja slicks-renkaat Pirellin.

CFMoto V4 SR-RR prototyyppi. Kuva Erkki Mäki.

CFMoto V4 SR-RR prototyyppi. Kuva Erkki Mäki.

Muotoiluun ja tuotekehitykseen on panostettu voimalla ja tulokset näkyvät matalassa painossa ja hyvässä aerodynamiikassa.

Kokonaisuus sisältää lisäksi huippuluokan elektroniikkaa tehon ja turvallisuuden maksimoimiseksi. 

Alla video V4 SR-RR:stä pyörivällä alustalla. Pyörä on kieltämättä makean ja kiinnostavan näköinen. Aika näyttää, tuleeko se tuotantoon, ja milloin.