Audette Velos on varustettu parhaimmillaan jättimäisellä, yli kaksilitraisella V-twin-moottorilla ja huippuluokan komponenteilla. Hinnat alkavat sieltä, missä tavanomaisia pyöriä saa jokusen kappaleen.
Velos on omanlaisensa, varsin aggressiivisen ja vahvan, näköinen. Pyörän estetiikasta vastaa Karl Lee -niminen suunnittelija.
Audette Velos.
Edessä on varsin silmiinpistävän kulmikkaaksi muotoiltu LED-ajovalo, sitä seuraa kulmikas polttoainetankki ja yhden hengen satula sekä minimalistinen apurunko, josta löytyy takavalosetti. Yksityiskohtiin on kiinnitetty huomiota isolla kädellä ja pyörän moottori on näyttävästi esillä.
Istuinkorkeus on matala, 825 mm, ja ajoasento eteenpäin nojaava, kiitos taakse asennettujen jalkatappien. Peilit on sijoitettu ohjaustangon päihin, ja mittaristo on peräisin Indianista, kuten moottorikin.
Audette Velos. Ajovalo on kulmikas.
Moottori, eli "kiulu" on alunperin Indian Thunderstroke 111 ci / 1819 cm3 ilmajäähdytteinen V-twin. Alkuperäistä moottoria on kuitenkin viritetty antaumuksella. Sen tilavuus voi olla Velosissa esimerkiksi 126 ci / 2064 cm3 ja puristussuhde on 11:1. Alkuperäismoottorin alle sadan hevosen ja 160 Newtonmetrin väännön sijasta polleja on tarjolla dynotestatusti 128 ja maksimivääntöä 211,5 Nm. Kaiken lisäksi maksimivääntö on tarjolla on 3150 kierroksella minuutissa.
Audette Velos. Yksi istuinvaihtoehto. Apurunko on minimalistinen.
Vaihteita on kuusi ja voiman siirtymisestä vaihteistoon huolehtii Reklusen kytkin. Hammashihnaveto on vaihtunut ketjuun ja Tocen äänenvaimentimen pitäisi tuoda sopivasti moottorin jyminää kuuluville.
Perusversiossa ei ole kuljettajaa avustavia elektronisia avustimia, joten kaasukahvaa pitää osata kääntää oikein. Lisävarusteena niitäkin on saatavilla.
Audette Velos on vaikuttavan näköinen.
Audette Velos -mallin yksi erikoisuuksista on kaksoiskehtorunko, joka on koneistettu ilmailulaadun alumiinista, runko sopii moottorille kuin valettu, kiitos 3D-skannauksen. Moottori on myös kantava osa runkoa ja massakeskipiste on saatu varsin alas.
Jousituksessa on käytetty huippukomponentteja, edessä on 43 mm putkihalkaisijalla varustettu Race Techin G6 USD -teleskooppi ja takana Race Techin G3S-monovaimennin. Molemmat ovat täysin säädettäviä.
Audette Velos. Moottori on hienosti esillä ja vahvasti vaikuttava elementti.
Hiilikuituvanteet ovat halkaisijaltaan 17 tuumaa ja BST:n tai asiakkaan niin valitessa, Rotoboxin valmistamat. Ensiasennusrenkaat ovat Pirelli Rosso III:t.
Pysähtymisen varmistavat edessä kaksi Galferin halkaisijaltaan 310 mm kelluvaa levyä Beringerin 4-mäntäisin Aerotec -satuloin ja takana yksi Galferin 220 mm:n jarrulevy Beringerin 2-mäntäisin satuloin.
Audette Velos. Pakoputkisto äänenvaimentimineen voi olla myös titaania.
Tietyn minimalismin ja kevyiden materiaalien käytön ansiosta pyörä painaa 19 litran polttoainetankki täytettynä vain 207 kg.
Audette Velosin tehokkain moottorivaihtoehto tarjoaa varsin vakavastiotettavat 188 hevosvoimaa, mikä tekee siitä tehokkaimman tuotanto-V-twin-moottorin.
Audette Velos. Asennetta.
Velos on räätälöitävissä ostajansa mieltymysten mukaisesti värien, materiaalien ja moottorin tehon sekä elektroniikan suhteen. Moottorin tilavuus voi olla joko 111, 116, 126 tai 131 ci / 2147 cm3. Saatavilla on luonnollisesti myös täystitaaninen pakoputkisto sekä fysioterapeutin avulla yksilöitävä ajoasento, jossa puututaan istuimeen, jalkatappien sijoitukseen ja laatuun sekä jopa ohjaustangon kahvoihin. Sen prosessin hinta yksistään on 10 000 dollaria.
Audette Velos ja Beringerin satulat.
Ja Audette Velosin hinnathan alkavat Yhdysvalloissa pienimoottorisimman "karvalakkimallin" 89 000 dollarista. Pyörää valmistetaan vuosittain ainoastaan 20 kappaletta.
Audettte Motorcyclesin sivuille pääset tästä.
Audette Velos. Runko ja moottori.
Audette Velos.