Valmistaja kuvailee itse Kliktronicia "sähköiseksi jalaksi". Laitetta ohjataan kahdella painonapilla, jotka on sijoitettu vasemmalle ohjaustankoon sopivasti peukalon ulottuville. Vaihtaminen on yksinkertaista: vihreää nappia painamalla vaihtuu isompi vaihde, punaista pienempi. Lisäksi siinä on tupakka-askia pienempi ohjainyksikkö, joka useimmiten mahtuu istuimen alle.

Kolmas osa on varsinainen vaihtaja, joka asennetaan vaihteensiirtimen lähelle. Vanha vaihdepoljin otetaan pois, ja asennetaan vaihtaja paikalleen. Kliktronicin sähköjalka toimii ilmanpaineen sijasta sähköllä, joten se on tosi nopea, ja valmistajan mukaan myös huoltovapaa.

Vaihtaminen käy siististi kahden painonapin ja kytkimenpainalluksen avulla.

Kliktronic vaihtaa sekä ylös- että alaspäin, ja vaihto kestää tyypillisesti vain noin 35-50 millisekuntia japanilaisessa moottoripyörässä. Laite sopii yhtä hyvin fyysisestä vammasta kärsivien kuin matka-ajajien tai kilparatakäyttöön. 

Kliktronicin perushinta Englannissa on 637 euroa, jonka päälle tulevat sikäläiset verot ja rahti ainakin. Lisätietoja ja paljon asennusesimerkkikuvia valmistajan sivuilta.

Vaihtajaa ei juurikaan kuvasta huomaa.