Pääjohtaja Claudio Domenicali jatkoi vielä, että "Meidän brändimme on hyvin urheilullinen, ja se sisältää arvoja, joita voimme heijastaa kaikentyyppisiin tuotteisiin, vaikka kahvikuppiin niin sanoakseni. Niinpä oikein toteutettuna jopa skootteri olisi askel oikeaan suuntaan".

Ducatilla on mahdollisuus valita kaksi hyvin erityyppistä polkua skootterinsa toteuttamiseen, jos he vakavissaan siihen ryhtyvät. Kannattaa muistaa, että esimerkiksi uudelle Scrambler-tuoteperheelle Ducati on rakentamassa kokonaan omaa alabrändiään, joten kaikki on hyvin toteutettuna mahdollista.

Ensimmäinen vaihtoehto voisi olla hyvin sporttinen skootterimalli Ducatin matkaversio Diavelin malliin, mutta tietysti kesytettynä. Kuiten selkeästi sporttisena Ducatin oman brändin laajentajana.

Toinen vaihtoehto voisikin sitten olla paljon mielenkiintoisempi. Emokonserni Volkswagen saattaisi haluta Ducatin kahden nykybrändin rinnalle jotain ekologisempaa, vihreämpää. Tällöin uuden Ducati-skootterin voimanlähteenä voitaisiin nähdä vaikka sähkömoottori kuten esimerkiksi BMW:n C3 evolutionissa

Joka tapauksessa on syytä muistaa, että ei niin kovin muinaisuudessa eli vain reippaat 50 vuotta sitten, Ducati on valmistanut myös skoottereita. Ducati Cruiser oli varustettu 12 hevosvoimaisella 175 cm3 moottorilla ja 1963 lähtien yritys valmisti myös vespamaista Brio-skootteria.