Hondan tiedotteen mukaan Bulldog edistää uutta tapaa viettää vapaa-aikaa moottoripyörillä ja on suunniteltu menemään periteisten vapaa-ajan moottoripyöräilyn rajojen taakse tekemään mahdolliseksi aktiivisesti nauttia ulkoilmaelämästä. Mainosmiesten puhetta siis, mutta konsepti on mielenkiintoisen erilainen.

Erilaisuus alkaa jo tietysti räväkästä ulkonäöstä, jota tehostavat 15-tuumaiset - siis pienet -  leveät renkaat, matalalla oleva painopiste sekä vain 730 mm istuinkorkeus. Sen ulkonäkö ja tyyli ova kieltämättä jämäkät, mutta viehättävät ja Hondan sanojen mukaan "tuovat hymyn ajajiensa huulille, mutta myös sellaisten huulille, jotka eivät normaalisti aja moottoripyörillä".

Honda Bulldog -konsepti.

Honda Bulldog -konsepti.

Kehittyneessä maailmassa moottoripyöräily kiinnostaa aina vain harvempia, joten tämä konsepti lienee tarkoitettu kiinnostamaan paitsi normaalistikin moottoripyörillä ajavia, myös houkuttelemaan uutta väkeä moottoripyöräilyn pariin.

Tekniset yksityiskohdat ovat niukkia, mutta sen Honda kertoo, että moottori on nelitahtinen ja nestejäähdytteinen ja kahdella nokka-akselilla varustettu 400-kuutioinen voimanpesä. Jatkeena on 6-pykäläinen vaihteisto. Pyörän pitäisi olla helppo käsitellä ja sillä on helppo ajaa missä tahansa ympäristössä.

Pyörä on kieltämättä jämäkän buldogin näköinen. Se on varustettu tavaratelineellä telttamatkailua ajatellen ja tankin oikeassa kyljessä on erillinen tavarakotelo, joka toimii myös muotoiluelementtinä.

Bulldog tuodaan näytille Tokyon 42 moottoripyöränäyttelyn yhteydessa 27.3.

Osakan mp-näyttelystä ja Hondasta siellä sivuillamme aiemmin: Honda esittelee kokonaan uuden mp-mallin Osakan näyttelyssä - näiden konseptien lisäksi

Honda Bulldog -konsepti.

Honda Bulldog -konsepti.