Asphalt and Rubberin mukaan Giovanni Castiglioni totesi MV Agustan suunnittelevan uutta nelisylinteristä moottoria sekä sen ympärille rakennettavaa tuoteperhettä. Pyörien markkinoilletuonnissa noudatetaan samaa politiikkaa kuin kolmisylinteristen kanssa, jossa matkamalli eli Turismo esiteltiin viimeisenä. 

Käytännössä se tarkoittanee sitä, että ensin uusitaan MV Agustan lippulaiva F4, joka on mallipäivitykseltään sen vanhin tuotannossa oleva malli. Odotettavissa on, että uusi moottori ja ensimmäiset mallit esitellään Milanon EICMAssa marraskuussa ja MV Agusta kertoi tuovansa markkinoille ensi vuodelle kaikkiaan neljä uutta moottoripyörämallia.

Koska MV Agusta pyrkii nostamaan mp-kisastatustaan, se tarvitsee uskottavan pyörän ollakseen kilpailukykyinen World Superbike -sarjassa. Tämä tarkoittaa myös F4 RC:n uusimista. Nykyinen alkaa olla ikääntynyt konseptiltaan ja perustuu vanhahtavaa suunnitteluun ja teknologiaan.

Kisaimagoon panostaminen näkyy myös siinä, että MV Agustan logo komeilee sen osaomistajan ja yhteistyökumppanin Mercedes-AMG C63 DTM -mallin Saksan DTM-sarjan kisa-autossa. Autoa ajaa 29-vuotias tulokas Maximilian Götz.

Samalla tavoin Mercedes-AMG:n logo näkyy MV Agustan F3- ja F4 RC -kisapyörissä tällä kaudella.