Artikkeli Times of India -lehdessä vahvistaa, että Royal Enfieldin tavoitteena on tulla maailman suurimmaksi keskikokoisten moottoripyörien valmistajaksi. Siihen sen nykyinen moottorivalikoima ei kuitenkaan riitä, vaikka sillä Intiassa onkin suuri ja uskollinen asiakaskunta.

Työn alla olevat moottorit ovat oletettavasti yksisylinterinen 400 cm3 ja kaksisylinterinen 750 cm3. Pienempi tullee ensi kerran käyttöön uudessa Royal Enfieldin seikkailupyörä Himalayanissa.

Eicher Motorsin, joka on Royal Enfieldin omistaja, pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Siddhartha Lai tunnusti analyytikoille pitämässään tilaisuudessa ensi kerran julkisesti, että "kehitämme kahta uutta moottoria, jotka mahdollistavat monien uusien pyörämallien julkistamisen. Uudet moottorit ovat 250 - 750 cm3-rajojen sisäpuolella ja odotamme esittelevämme uusia tuotteita jo ensi vuonna".

Lai kertoi myös Royal Enfieldin pysyttelevän perusvahvuuksissaan eikä julkistaa pyöriä, jotka ovat "äärimmäisiä ja hyvin urheilullisia". Nämä kaksi uutta moottoria mahdollistavat uusien pyörämallien kehittelyn ainakin vuosikymmenen ajan.

Yritys panostaa tutkimukseen ja tuotekehitykseen tänä vuonna huomattavia summia avaamalla kaksi uutta teknologiakeskusta, toisen Chennaihin Intiaan ja toisen Iso-Britanniaan. Lisäksi se laajentaa valmistustaan Chennaissa, sillä sen tavoitteena on kasvattaa tuotantoa ja myyntiä tänä vuonna noin 50 %. 

Tavoite on kova, sillä viime vuonna yritys myi kappalemääräisesti jo enemmän pyöriä kuin Harley-Davidson. 

Yritys on suuntautumassa myös vientiin vahvan Intian lisäksi. Vuoden ensi neljänneksellä se vei 2342 pyörää. Siinä on kasvua vuotta aiempaan peräti 44,5 %. Vientiä sillä on ainakin Yhdysvaltoihin, Australiaan ja Eurooppaan.