Huipputehoa on nelisylinterisestä nestejäähdytteisestä 999 cm3 moottorista pudotettu 160 hevosvoimaan. Tällöin kierroslukumittari näyttää 11 000 rpm. Vääntöä siinä on 112 Nm 9250 rpm. Käytännössä pyörän sylinterikansi on pistetty uusiksi ja venttiilinnostoja muutettu sekä nokkien profiileja modifioitu.

Moottorissa on myös uusi BMS-X moottorinohjausjärjestelmä, joka tukee ride-by-wire-toimintoa.

Valmistajan mukaan pyörä painaa 207 kiloa, joten luvattu teho riittää kyllä useimpiin tarpeisiin. Kuusivaihteiseen laatikkoon voima välittyy märän monilevyisen luistokytkimen kautta.

Perusajomoodit mukana

Pyörässä on kaksi ajomoodia vakiona, Rain ja Road, mukana on myös automaattinen luistonestojärjestelmä ASC sekä ABS-jarrut. Vetoluiston esto kallistussensorilla on lisävaruste, samoin Pro-ajomoodi. Viimemainitussa on kaksi lisäajomoodia Dynamic ja Dynamic Pro,

Runko on alumiinivalua ja eteenpäin kallistettu moottori on kantavana osana. Akseliväli on 1440 mm ja istumakorkeus on 81 senttimetriä.

Pelkistäminen sopii nakuun

Pyörä on varsin pelkistetyn näköinen, joskin siinä on joitain S100RR:llekin luonteenomaisia piirteitä ulkonäössä.

Etujarruna on kaksi radiaalista nelimäntäistä jarrusatulaa 320 mm:n levyillä. Takana puolestaan on yksimäntäinen kelluvasatulainen 220 mm levy.

Etuteleskoopit ovat ylösalaista mallia  ja 46 milliset. Sekä puristus että paluuvaimennus on säädettävissä. Jos pyörään hankitaan lisävarusteena toimitettava DDC, Dynamic Damping Control, eli dynaaminen vaimennuksen säätö, on myös jousitus säädettävissä.

Mittaristo on todella selkeä.

Selkeältä vaikuttava mittaristo pitää sisällään eri ajomoodien valinnat, vaihteenosoittimen, analogisen kierroslukumittarin, polttoainemittarin jne.

Polttoainetankin tilavuus on 17,4 litraa.