Victory Electricin tuotantojohtaja Josh Kattin mukaan merkki on rakentamassa sähköpyöräteknologiaa erityisesti suorituskyvyn suuntaan. Hän kertoo myös, että sähkömoottoripyörissä Victory näkee mahdollisuuden tulla isoksi peluriksi nopeasti kasvavalla markkina-alueella, ja haluaa määrittää suorituskyvyn ylärajat tässä segmentissä.

Victoryn näkemys on, että sähkömoottoripyörämarkkinat ovat nousukauden partaalla. Ensi vuonna maailmassa myydään miljoona moottoripyörää ja infrastruktuuri kasvaa 25 000 latausasemalla. Tämä kasvattaa tietoisuutta sähkömoottoripyöristä ja saavuttaa uusia kuljettajia, jotka haluavat uusia tuoteratkaisuja. Se taas antaa mahdollisuuden laajentaa Victoryn asiakaskuntaa. Kattin mielestä olisi taloudellisesti vastuutonta jättää hyödyntämättä alan nopeiten kasvava segmentti.

Victorylla oli omaa kehitystyötä takanaan jo usean vuoden ajalta silloin kun se aloitti yhteistyön Brammon kanssa 2013. Tämän vuoden alussa Brammon moottoripyöräpuoli siirtyi kokonaan Victoryn omistukseen.

Ensimmäinen konkreettinen tämän yhteistyön tulo on Empulse TT, joka on eteenpäin viety kehitelmä Brammo Empulse sähkösporttimoottoripyörästä. Pyörän hinta on aikanaan Yhdysvalloissa noin 20 000 dollaria. Asiakasryhmäksi tavoitellaan kuljettajaprofiililtaan varakkaita, tekniikkaorientoituneita statuksen etsijöitä.

Kattin mukaan Victory ei halua pelata kaikilla kentillä, vaan haluaa fokusoitua siihen, missä sähköteknologia sopii Victoryn brändiin. Tämän vuoksi ensimmäinen sähköinen tuote on suorituskykyorientoitunut. Asiasta kertoi ensin Motorcyclist, joka myös koeajoi vielä julkistamattoman Empulse TT:n.

Empulse TT on isompaa 10,4 kWh:n akkua lukuunottamatta täysin sama kuin aiempi Brammo kuusivaihteisine laatikoineen ja kestomagneetilla varustettuinen vaihtovirtainduktiomoottoreineen. Se on markkinoiden ainoa sähkö-mp, joka on varustettu vaihteistolla. Tavoitteena on parantaa ajomatkaa ja kiihtyvyyttä sekä saada pyörä koukuttavammaksi myös kokeneille motoristeille.