Monimutkainen, mutta älykäs rakenneratkaisu on suunniteltu lisäämään rakenteellista jäykkyyttä ja samalla parantamaan mukavuutta ja käsiteltävyyttä. Kaikkein tärkeintä on, että se estää akselivälin ja jätön muutokset jousituksen puristusvaiheen aikana. Uusi rakenne on erityisesti suunniteltu raskaaseen Honda Gold Wingiin, jonka etupää joutuu todella koville ajossa ja varsinkin kaarteissa.

Kuten periteisessäkin järjestelmässä, rakenteeseen kuuluu pystyrakenne, joka menee emäputken yläosasta eturenkaan takaosaan. Tämä on kiinnitetty ohjaustankoon, jota käännettäessä se kääntää keinuhaarukkaa, joka kiinnittyy alapäästään etupyörän keskiöön.

Se, missä Hondan ratkaisu eroaa perinteisestä keinuhaarukkaetupään rakenteesta on siinä, että pystyelementti ei ole kiinteästi kiinnitetty emäputkeen, vaan pallonivelen avulla, jossa on saksimekanismi, joka linkittää ohjauksen ohjaustankoon. Tämä eliminoin raskaan emäputkirakenteen tarpeen. Se tarkoittaa samalla kuitenkin myös sitä, että tarvitaan erillinen elementti, jolla määritetään paikka pystylinkitykselle, ja eliminoidaan etupään väpätys.

Tämä ylimäärärinen elementti on runkoon juuri eturenkaan yläpuolelle ja taakse kiinnitettävä kolmiotukivarsi, samanlainen, jota käytetään BMW:n Telelever -jousuitusjärjestelmässä. Se on asennettu puoliväliin pääpystyakselia toisella pallonivelellä ja linkkivarrella.

Tämä sallii koko järjestelmän kääntymisen sekä pystysuoran joustoliikkeen, jolloin yksi vaimennin pitää liikeen aisoissa.

Rakenne saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta sen edut ovat selvät. Tukeva alumiinirakenne jossa eturengas on kiinni, kestää jarruttamisesta aiheutuvat suuret voimat eliminoiden etuhaarukan taipumisen. Keinuhaarukan rakenne myös mahdollistaa lähes pysysuoran joustoliikkeen pitäen akselivälin ja jätön vakiona.

Lisäksi järjestelmässä on sisäänrakennettu anti-dive-järjestlemä, joka on kytketty etujarrusatulaan. Se kehittää vastavoimaa jousitusta jarrutettaessa kokoonpuristavalle voimalle. 

Valitettavasti emme löytäneet alkuperäisiä patenttipiirroksia tähän hätään, mutta niihin voi käydä tutustumassa Motorcycle Thailandin sivuilla.