Morebikes kertoo tietoa varsin varmana saatuaan sen Wolrd Superbike-, WSB-kisojen varikolta. Italialaisten tavoitteena on päästä takaisin mestaruustaistelun kirkkaimpaan kärkeen.

Aiemmin Ducatin sallittiin käyttää pyörissään isompaa kuutiotilavuutta kompensoimaan kaksisylinterisyyttä, mutta nykysäännöt eivät mahdollista sitä. Kawasaki on hallinnut luokkaa 2015, eikä sääntömuutoksia ole ensi kaudelle luvassa.

Tilanteen ratkaisemiseksi Ducati on kehittämässä nelisylinteristä pyörää. Tarkempia speksejä ei ole tiedossa, mutta lehden mukaan pyörästä tulee samantyyppinen kehityskaareltaan sekä markkinoinnin kohderyhmältään kuin BMW S1000RR:stä. Oletettavasti tietenkin V4-moottorilla.

Myös Honda on menossa mukaan WSB-sarjaan 2017 uudella Firebladella, tai mikä sen nimi lopulta sitten onkaan. Honda on rekisteröinyt RVF-mallinimen uudelleen käyttöönsä alkukesästä.

Ducatilla on joka tapauksessa enemmän taloudellista selkänojaa nykyään, kun sen myynti vetää ja taustalla on Audin teknologiaosaaminen, rahamassi ja markkinointiosaaminen.