Nykyisen KTM 690 Duken ajo-ominaisuuksia on kehuttu, mutta moottori värisee melko paljon ja pyörä on vähän viimeistelemättömän tuntuinen - keitä nämä asiat nyt sitten haittaavatkaan. Luvassa on kuitenkin värinättömämpää käyntiä ja korkeammalle kiertävä moottori.

Merkittävimmä uudistukset ovat moottorissa. Värinättömämmän käynnin lisäksi luvassa on lisää tehoa ja vääntöä. Kasvattamalla porausta ja pienentämällä iskun pituutta saadaan aavistus lisää kuutiotilavuutta. Teho nousee kuitenkin KTM:n mukaan 7 % ja vääntö 6 % nykymalliin verrattuna. Moottori myös kiertää 1000 kierrosta korkeammalle kuin aiemmin. Lisäksi KTM väittää, että tehoa ja vääntöä on saatavilla aiempaa laajemmilla kierrosalueilla.

Muita uutuuksia ovat moottorin kolme valittavaa tehokarttaa ja luistonesto, uusi pakoputkisto sekä uusi tft-näyttöinen "mittaristo". Moottori on myös ensimmäinen KTM:n kone, joka täyttää Euro 4 -päästönormit. 

Tarkemmat tiedot, kunhan pyörä lopullisesti julkistetaan EICMA-messuilla.

KTM 690 Duke vuosimallia 2016.

KTM 690 Duke vuosimallia 2016.

Uusi värinättömämpi, kiertävämpi ja tehokkaampi moottori.

Kuljettajanäkymä.

TFT-mittaristo, ensimmäinen laatua 690 Dukessa.

KTM 690 Duke vuosimallia 2016.