Vuosimallin 2016 Kawasaki Ninja ZX-10R:ssä on paljon uutta: ulkonäköä on tarjolla enemmän kuin ennen, mm.leveämpi peräosa. Selkeä muutos on siirtyminen Brembon M50 monoblokkikaliibereihin ja pääsylinteriin sekä Showan WSBK-etuteleskooppeihin.

Alustaa ja taka- sekä etuvaimentimien toimintaa on hiottu yhdessä Showan ja tehdastiimin kanssa, jotta se olisi mahdollisimman iso askel eteenpäin loppukäyttäjän kannalta.

Kyseessä on ensimmäinen Kawasakin tuotantomalli, jossa on inertianmittausyksikkö osana elektroniikkapakettia. Se mittaa inertiaa viidellä eri akselilla Boschin IMU:lla ja Kawasaki on säilönyt kuudennen ECU:nsa mittaohjelmaan. Nämä tarjoavat yhdessä hyvin edistyksellisen luistoneston, lähtöavustimen, moottorin tehovalinnan sekä erittäin tarkan jarrujen hallinnan Kawasakin tiedotteen sanoja lainataksemme. ABSit toimivat myös kantatesssa.

Vuosimallin 2016 kampiakselissa on 20 % vähemmän massaa kuin nykymallissa. Yhdessä muitten painonvähennystoimien kanssa litrainen pyörä tarjoaa paljon enemmän tehoa keskialueella. Mikä parasta, huipputeho on 200 hevosvoimaa ja moottori on Euro 4 -standarin mukainen ennen monia sen kilpailijoita.

Ram-Air-efektillä uudesta ZX-10R:stä pitäisi irrota jopa 207 hevosvoimaa 114 Nm / 11 500 rpm. Lisähevoset on saatu uusilla nokka-akselin profiileilla sekä uudelleen suunnitelluilla palokammioilla.

Edit 10.10. klo 8.09: Lisätty Ram-Air teho.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016 riisuttuna.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016 riisuttuna.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016, kampiakseli.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016, kampiakseli.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.

Kawasaki Ninja ZX-10R vm 2016.