Akrapovič julkisti titaanivaimentimensa tiistaina. Se on päivitys edelliseen hiilikuituiseen kuusikulmaiseen versioon. Uuden vaimentimen takaosa ja lämpösuoja on valmistettu hiilikuidusta.

Akrapovičin tiedotteen mukaan kevyen titaanin käyttö pienentää merkittäväsi vaimentimen painoa alkuperäisiin pyörän mukana tuleviin verrattuna.

Ducati Multistrada 1200 Akrapovičin titaanivaimentimella.

Ducati Multistrada 1200 Akrapovičin titaanivaimentimella.

Vaimentimen sisäputki on avarampi, joten tämä EC-ECE-hyväksytty vaimennin lupaa parempaa ajettavuutta pehmeämmän voimantuoton merkeissä sekä lisää tehoa, joka tuo hienon pyörän parhaat ominaisuudet esille. Kaikki tämä kaksisylinterisellä Ducati Multistrada 1200:lla ja vieläpä ilman tarvetta vaimenninhuiluille. Myös äänen pitäisi olla muhkeampi.

Parhaaseen mahdolliseen optimointiin pyrkijöille Akrapovičilla on tarjolla myös titaaninen putkisto, jonka valmistaja lupaa tarjoavan ison mahdollisuuden kaasunpoiston tuunaamiseen. Luvassa pitäisi olla tehonnousua koko kierrosalueelle. Myös äänen pitäisi olla voimallisempi.

Mukana tulee asennusohje. Moottorin tehokarttoihin ei tarvitse asennuksen yhteydessä tehdä muutoksia.

Akrapovičin titaanivaimennin Ducati Multistrada 1200:een.

Akrapovičin titaanivaimennin Ducati Multistrada 1200:een.

Akrapovičin titaanivaimennin Ducati Multistrada 1200:een.

Akrapovičin titaanivaimennin Ducati Multistrada 1200:een.

Akrapovičin titaanivaimennin Ducati Multistrada 1200:een.

Akrapovičin titaanivaimennin Ducati Multistrada 1200:een.