Watsonian Meriden

Watsonian Meriden on saanut nimensä perinteisesti Warwickshiren seutukunnan paikannimien mukaan, ja se on tosiaan kehitetty sopimaan kaikkiin vuosien 2001-2015 Triumph Bonnevillen mallien kylkeen. Watsonian mainitsee tiedotteessaan, että kaksisylinterisine moottoreineen ja teräsputkirunkoineen Triumph Bonneville on osoittautunut oivaksi sivuvaunun veturiksi.

Meriden perustuu suosittuun vuodesta 1965 asti valmistettuun Monza-tyyppiseen ratkaisuun. Sen voi valita Triumphiinsa sopivilla, joko 19 tuuman teräspinnavanteilla tai 17 tuuman valualumiinivanteilla. Lokasuoja on sovitettu veturin ulkonäköön ja vaunun etu- ja takavalot vastaavat Bonnevillen perävaloja. Matkustamon leveys on 46 cm ja jalkatilaa on ruhtinaalliset 135 cm. Lukittavan tavaratilan mitat ovat 58x40x40 cm. Vaunun kokonaispaino on 90 kg.

Watsonian Zanzara

Watsonian Zanzara

Watsonian Zanzara

Watsonian Zanzara on kevyen Meteor-sivuvaunun pohjalta valmistettu versio. Se on tarkoitettu sopimaan Vespan GTS 250 ja 300 -malleihin. Zanzara on italiankielen sana, joka tarkoittaa hyttystä. Nimessä on viittaus sivuvaunun rungon malliin, joka alunperin pohjautui kuuluisan toisen maailmansodan aikaisen lentokoneen Mosquiton (= moskiitto, hyttynen) varabensatankin muotoon. Se vaikutti myös sopivalta nimeltä Ampiaisen (Vespa = ampiainen) viereen.

Koska Vespan skootterissa on prässätty teräsrunko, sivuvaunuvalmistaja joutui kehittämään erityisen runko- ja apurunkoratkaisun vaunuunsa. Lisäksi se piti saada balanssiin Vespan 12" eturenkaan kanssa. Vaunun lokasuoja on hyvin klassisesti muotoiltu, vuoden 1955 Classicin malliin, ja alastaitettava tuulilasi täydentää ulkonäön Istuin taittuu eteenpäin, mikä mahdollistaa tavaratilaan pääsyn. Vaunu painaa noin 65 kg.

Molempien vaunujen kori on lasikuitua ja ne saa monina eri gel-coat väreinä. Lisätietoja Watsonian'in sivuilta.