Ero näkyy jo siinä, miten kypärä laitetaan päähän: kypärä vain loksautetaan paikalleen, ja suljetaan takaluukku, joka lukitsee puoliskot yhteen.

Vozz väittää, että sen patentoima Vozztec-avausjärjestelmä tuo useita etuja heidän kypärälleen tavanomaisiin verrattuna. Koska kypärä avautuu takaosastaan, aukko voi olla aiempaa pienempi, joten kypärä istuu paljon paremmin ja tiukemmin perinteisiin verrattuna. Lisäksi kypärässä ei ole leukahihnaa, vaan pikemminkin säädettävä leukakuppi. 

Kypärävalmistajan mukaan design merkitsee käytännössä paljon pienempää ilmavirran aiheuttamaa melutasoa kypärän sisällä, ja koska kypärän muotoilu on aerodynaamisesti erittäin hyvä, turbulenssit jäävät vähäisiksi.

Vozz RS 1.0 kypärässä leuan alusta on umpinainen, jolloin kypärä on paljon tiiviimmin päässä eikä se temmo turbulenttisesti leukaa, kuten perinteiset  kypärät.

Vozz RS 1.0 kypärässä leuan alusta on umpinainen, jolloin kypärä on paljon tiiviimmin päässä eikä se temmo turbulenttisesti leukaa, kuten perinteiset kypärät.

Kypärällä on DOT- ja ECE-sertifioinnit ja se on hyväksytty käyttöön sekä Australiassa että Uudessa Seelannissa. Hintaa kypärällä on 888 Australian dollaria eli 593 kotoista euroa. Kypärä on tulossa ensi vuoden mittaan myyntiin myös Euroopassa.

Asiasta kertoi ensin Visordown. Lisätietoja valmistajan kotisivuilta, ja mikäli epäilet kypärän toimintaperiaatteita, katso oheinen video. 

¨It’s got DOT and ECE certification, and is certified for use in Australia and New Zealand. Currently it’s only available in Australia and costs $888, but according to the Vozz website and its Facebook page, it will be available elsewhere round the world next year.