Sadesuojus on paljon nopeampi ja helpompi vetää paikalleen kuin vedenpitävät housut, ja se sopii loistavasti päivittäiseen työajoon ja lyhyisiin ajoihin kaupungilla. Se toimii myös lisäsuojana epäsuotuisaa säätä vastaan pidemmilläkin matkoilla.

Sadepeitto on, kuten tietysti pitääkin, ulkokuoreltaan vesitiivis, päällystetty PVC:llä, mikä pitää kuskin jalat kuivina. Sisäpuolella on synteettinen karvavuorikangas, joka puolestaan pitää kylmän ja tuulen loitolla.

"Anti-läpätys"-ominaisuus estää peitettä lepattamasta ja aaltoilemasta kovemmissa nopeuksissa, kun taas sen rakenne on sellainen, että se säilyttää muotonsa. Sen ansiosta suojapeite on helpompi laittaa paikalleen ja ottaa pois.

Peite on räätälöity Sprint 50/125:een niin täydellisesti, että kun se on paikallaan, pyörän pystyy käynnistämään normaalisti, samoin pääsy tavaratilaan on ongelmatonta. Pysäköitäessä ulosvedettävä lisäosa pitää satulankin kuivana, ja peitteessä on varkaudenestoa ajatellen punottu teräskaapeli, jolla peitteen voi lukita suojaamaan skootteria. Lisäksi peitteessä on näkyvyyden parantamiseksi pimeällä ja sateella valoa heijastavia yksityiskohtia.

Järkevältä lisävarusteelta kuulostavan sadepeiton hinta on noin 95 euroa, tosin emme pikaisella etsimisellä löytäneet sitä suomalaisen maahantuojan sivuilta. Peite sopii myös tuoreeseen Primaveraan.

Vespa Sprint ja kuljettaja.

Vespa Sprint ja kuljettaja.