Polariksen nettotulos oli 455,4 miljoonaa dollaria koko vuodelta 2015. Se on 6,75 dollaria per laimennettu osake, mikä on linjassa yrityksen muuttuneen ohjeistuksen kanssa.

Koko vuoden liikevaihto kasvoi 5 % 4719 miljoonaan dollariin. Jos valuuttakurssimuutokset eliminoidaan, myynti nousi 9 %.

Neljännen neljänneksen nettotulos oli 110,7 miljoonaa dollaria, siinä on laskua 18 %, 13 % alhaisemmalla myynnin määrällä. Myynti oli heikkoa erityisesti Pohjois-Amerikan öljy- ja kaasukentillä.

Kaikki liiketoiminta-alueet nostivat markkinaosuuksiaan Pohjois-Amerikassa huolimatta heikosti menestyneestä powersports-teollisuudesta.

Polaris julkisti vuoden 2106 ohjeistuksen ja se heijastaa jatkuvaa valuuttamarkkinoiden vaihtelua sekä heikkoa teollista kysyntää. Ensi vuoden tulokset pitäisi olla 6,2 - 6,8 dollarin raameissa per laimennettu osake. Myynnin se ennakoi laskevan 2-3 % vuoteen 2015 verrrattuna.

Eniten riemua herätti se, että yritys pystyi kaikilla markkinasegmenteillään kasvattamaan markkinaosuuksiaan sekä kasvattamaan myyntiään ja osinkoaan jo kuudentena vuonna peräkkäin.

Moottoripyörämyynti

Moottoirpyöräsegmentin tuotteiden myynti nousi 33 % vuoden 2015 neljännellä neljänneksellä 162,6 miljoonaan dollariin kiitos Indianin ja Slingshotin vahvan kysynnän. Koko vuoden osalta pyörien myynti kasvoi 67 % edellisvuoteen verrattuna.

Pohjois-Amerikassa Victoryn, Indian Motorcyclesin ja Slingshotin myynti kasvoi muutamalla prosenttiyksiköllä, kun taas mp-ala kokonaisuutena taantui asteikon yksinumeroisten yläpäässä yli 900 cm3-luokassa viimeisellä vuosivartilla.

Vuoden viimeisellä neljänneksellä Indianilla tuli myyntiin Scout Sixty. Myös kiinnostus Slingshot-roadsteriin jatkui vahvana. Itse asiassa Slingshotin myynti yllätti myönteisesti koko vuoden osalta. Slingshotin saatavuus parantui huomattavasti, kun yrityksen uusi maalaamo Spearfishissä aloitti toimintansa.

Sekä Slingshot että Brammon sähkömoottoripyörädivisioonan siirtyminen Polarikselle selittävät omalta osaltaan hurjia kasvulukuja, mutta toisaalta Indian on niin tuore pyörämerkki, että sen globaali myyntiverkosto on oletettavasti jatkanut laajentumistaan vielä viime vuonnakin.

Victoryn myynti laski noin viiden prosentin verran vuoden 2015 neljännellä neljänneksellä erityisesti huonosta saatavuudesta johtuen. Sekä neljännellä vartilla että koko vuoden osalta Polariksen moottoripyöräbusiness kasvatti merkittävästi markkinaosuuttaan.

Koko vuoden 2015 moottoripyöräsegmentin myynti oli 698,3 miljoonaa dollaria ja siinä oli kasvua 67 % edellisvuoteen verrattuna. Viime vuonna Harley-Davidson puolestaan kärsi myynnin laskusta.