BMW Motorrad myi vuonna 2013 yli 115 000 moottoripyörää ja skootteria. Kasvua tuli edelliseen vuoteen verrattuna 8,3 prosenttia.

Suurimpana yksittäisenä markkina-alueena säilyi Saksa, kasvu taas oli vahvimmillaan Venäjällä ja USA:ssa. Myös myynti Aasiassa ja Etelä-Amerikassa veti hyvin. BMW:n edustajan mukaan Euroopan vaikeasta markkinatilanteesta huolimatta yritys menestyi hyvin yli 500-kuutioisten markkinoilla Saksassa, Espanjassa ja Italiassa. 

Saksan osuus myynnistä oli 21 473 pyörää, jossa kasvua 4,7 prosenttia edelliseen vuoteen. Markkinaosuus segmentissä oli 25,5 prosenttia. USA:ssa BMW möi 14 100 pyörää, kasvua 17 prosenttia. Seuraavaksi suurimmat markkinat olivat Ranskassa ja Italiassa, joissa kummassakin myytiin yli 10 000 pyörää ja senjälkeen listalla ovat Brasilia, ja Iso-Britannia.

Matkaenduro vastaa neljänneksestä myynnistä

Menetyksekkäin malli vuonna 2013 oli edelleen R 1200 GS. Vesijäähdytteistä matkaenduroa myytiin melkein 30 000 kappaletta, joka vastaa noin neljännestä myynnistä. Seuraavaksi eniten meni kaupan F 800 GS, jota myytiin 10 166 kpl. Siitä seuraavia malleja myytiin enää tuhansia kappaleita, mikä kertoo siitä, että osa pyörien kalleudesta johtunee pienistä tuotantosarjoista.

BMW ei kerro Motorradin osalta myynnin euromäärien kehitystä eikä myöskään kannattavuutta.

Vuodesta 2014 BMW odottaa vahvaa kunnossa olevan tuotevalikoiman ansioista sekä uusien mallien kuten R nineT:n ja S 1000 R:n ansiosta. Myös volyymimallien R 1200 RT ja R 1200 GS Adventuren uusittujen mallien odotetaan kasvattavan myyntiä.