Pyörän tärkeimmät osat mukaan lukien akkujärjestelmä, moottori ja runko on kehitetty vastaamaan sitä käytännön kokemusta, mitä neljän vuoden kisaosallistuminen on tuonut tullessaan, kerrotaan Mugenin tiedotteessa.

Koko voimajärjestelmän, moottorin ja akkujen lisäksi myös jäähdytysjärjetelmän tehoa on kasvatettu hoitamaan nousseen tehon synnyttämät lämmöt.

Mugen on päätynyt monokokkirunkoon optimaalisen keveyden ja jäykkyyden vuoksi sekä aerodynaamiseuuden parantamiseksi. Samalla akku saadaan paikalleen rungon sisään.

Linkitetyn takajousituksen rakenteista ja designista vastaa M-Tec, ja Mugen päätyi ratkaisuun tehdäkseen tilaa isokokoiselle akustolle ja parantaakseen pyörän herkkyyttä.

John McGuinness, joka on voittanut Isle of Man TT:n 23 kertaa, ja voitti viime vuonna sekä TT Zero- että superbike Senior TT -luokat vime vuonna sekä Bruce Anstey, jolla on 10 TT-voittoa tilillään, on nimetty tiimin kuljettajiksi Mansaarelle.

Mugenin kotisivulle pääset tästä.

Mugen Shinden Go -kisapyörä vuosimallia 2016 valmiina Mansaarten ajojen TT Zero -kisaan.

Mugen Shinden Go -kisapyörä vuosimallia 2016 valmiina Mansaarten ajojen TT Zero -kisaan.

Shinden Go -pyörän tekniset tiedot

  • Mitat, pituus/leveys/korkeus (mm): 2125/680/1130
  • Maavara: 130 mm
  • Istuinkorkeus(mm): 810
  • Kokonaispaino (kg): 250
  • Eturengas: 120/70ZR17M/C (58W)
  • Takarengas: 200/55ZR17M/C (78W)
  • Runko: CFRP monokokki
  • Moottori: öljyjäähdytteinen, harjaton kolmivaihemoottori
  • Maksimiteho kW / hv: 120 / 163,2
  • Maksimivääntö Nm:210
  • Akkutyyppi: laminoitutyyppinen litium-ioni
  • Akun ulostulojännite: 370 V tai yli