Victory Empulse RR -sähköpyörän kuljettajana toimi Cycle Worldin testikuljettaja Don Canet, ja bensiinikäyttöisen Project 156 -kisapyörää ohjasti Jeremy Toye. Miehet tulivat myös koko kisan toiseksi ja kolmanneksi.

Koko kilvanajon voitti korsikalainen Bruno Langlois Kawasaki Z1000:lla.

Canet ylsi Empulse RR:llä aikaan 10:17.813 ja 112,4691 km/h keskinopeuteen 156 mutkaa sisältävällä ja vajaat 20 kilometriä pitkällä reitillä. Lähtö sijaitsee 2800 metrin ja maali 4300 metrin korkeudessa. Canet voitti sähköpyörien luokan.

Toye puolestaan ajoi huipulle ajassa  10:19.777, mikä tarkoittaa 112,1473 km/h keskinopeutta.

Victoryn menestynyt kisakaksikko. Empulse RR:llä matkassa Don Canet ja Project 156:lla Jeremy Toye.

Victoryn menestynyt kisakaksikko. Empulse RR:llä matkassa Don Canet ja Project 156:lla Jeremy Toye.

Victory Empulse RR on tuotantosähköpyörä Empulse TT:n kisaversio, joka on rakennettu kolmanneksi viime vuonna Man-saaren ajojen sähköpyöräluokassa selvinneet pyörän pohjalta, ja on täysin eri pyörä kuin se Victory RR, joka tuli toiseksi tämän vuoden Man-saaren ajoissa.

Empulse RR:n perusrunko ja yleis-design ovat periaatteessa samat kuin tuotantopyörän, mutta siinä käytetään aerodynaamisempaa ja kevyempää hiilikuituista monokokkiapurunkoa. Lisäksi akku, jännitteensäädin ja moottori on päivitetty. Akuissa on enemmän kapasiteettia ja moottorissa enemmän vääntöä.

Project 156 on puolestaan kustomoitus kisapyörä, jonka rakentamisesta vastaa Roland Sands Design. Se toimii Victoryn kisateknikkojen kehittämälle testialustana 1200 cc voimanlähteelle, joka nyt pyörittää Victory Octane -tuotantomoottoripyörää.

Victory oli tänä vuonna ainoa mp-valmistaja, joka osallistui sekä sähköpyörällä että bensiinikäyttöisellä moottoripyörällä Pikes Peakin kisaan.

Victory Racingin Project 156 ja mahtavat maisemat.

Victory Racingin Project 156 ja mahtavat maisemat.