Pyörää ryydittää yrityksen oma 937 cm3 Testastretta-moottori, josta irtoaa 115 hv ja vääntöä 96,7 Nm 6500 kierroksella minuutissa. Väännöstä 80 % pitäisi olla käytössä jo 3000 kierroksella. Ducati lupailee vääntökäyrän olevan lineaarinen lähes koko kierroalueella.

SuperSportissa on rutkasti elektroniikkaa. Pyörässä on panostettu käsiteltävyyteen ja turvallisuuteen. Siinä on Ducatin Safety Pack eli Boschin ABS ja Ducatin oma luistonesto. Laitteelle luvataan myös hyvää hinta-laatusuhdetta ja pitkää huoltoväliä.

Käytössä on kolme eri ajomoodia: Sport, 115 hv ja vähemmän luistonestoa, quickshifter päällä, Touring, 115 hv, pehmeämpi kaasuvastine, lisää luistonestoa ja samoin quickshifter päällä sekä Urban, 75 hv proggressiivinen kaasun toiminta, quickshifter pois ja luistonesto maksimissaan.

Pyörästä on kaksi versiota. S-mallissa on täysin säädettävä Öhlinsin jousitus, Ducatin ylös ja alas toimiva quickshifteri sekä takaistuinpaikan peittävä suojus.

Pyörän istuinkorkeus on 810 mm sekä väri-TFT-näyttö ja 16 litran bensatankki. SuperSport painaa 210 kg. Värivaihtoehdot ovat Red/Grey tai Red/Black ja S-versiolle Red/Matt Black or White.

Ducatin uusi SuperSport S.

Ducatin uusi SuperSport S.

Ducatin uusi SuperSport S

Ducatin uusi SuperSport S

Ducatin uusi SuperSport.

Ducatin uusi SuperSport.

Ducatin uusi SuperSport S.

Ducatin uusi SuperSport S.

Ducatin uusi SuperSport S.

Ducatin uusi SuperSport S.