Midalu on julkistanut ensimmäisen tuotantomoottoripyöränsä, ja alku voisi tietysti olla huonompikin. Midalun 2500 cm3 V6-moottori nimittäin antaa uskomattoman 240 hevosvoiman tehon ja vääntöä 200 Nm.

Pyörän hinta on noin 120 000 euroa Tsekissä ilman veroja ja tulleja sekä rahteja. Tämän vuoden tuotannoksi suunnitellaan vain viittä pyörää. 

Moottori on vaikuttavan massiivinen. Silti pyörän kuivapaino on maltillinen.

Moottori on vaikuttavan massiivinen. Silti pyörän kuivapaino on maltillinen.

Midalu pähkinänkuoressa

  • - Kuusisylinterinen 4-tahtinen nestejäähdytetty V90° moottori
  • - 2442 cm3
  • - Sylinterin poraus x isku 90 x 64 mm
  • - Puristussuhde 9,9 : 1
  • - 4 venttiiliä per sylinteri DOHC
  • - Vaihteisto 6-vaihteinen
  • - Kytkin 14-levyinen
  • - Teräsputkiristikkorunko, komposiittipolttoainetankki osa kantavaa rakennetta
  • - Edessä Öhlins USD -teleskooppi, jousto 120 mm
  • - Takana täysin säädettävä Öhlins vaimennin, jousto 134 mm
  • - Eturengas 120 / 70 - ZR17
  • - Takarengas 190-200 / 50 - ZR17
  • - Edessä 320 mm tuplalevy, 4-mäntäinen Brembon kisaradiaalisatula
  • - Takana 215 mm levy, nelimäntäinen Brembon kisasatula
  • - Akseliväli 1545
  • - Istuinkorkeus 786 mm
  • - Polttoainetankki 18 l
  • - Kuivapaino 262 kg

Aiheesta lisää valmistajan kotisivuilla.

Komposiittitankki on osa kantavaa rakennetta.

Komposiittitankki on osa kantavaa rakennetta.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

V6-moottorin pitää tietenkin näkyä pakoputkistossa.

V6-moottorin pitää tietenkin näkyä pakoputkistossa.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6 on siistin ja valmiin näköinen pyörä.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6 on siistin ja valmiin näköinen pyörä.

Takahaarukan rakenne on mielenkiintoinen.

Takahaarukan rakenne on mielenkiintoinen.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.

Midalu: 2,5 l 240 hv ja 210 Nm V6.