Olemme jo aiemminkin tänä vuonna viitanneet siihen, että Royal Enfield julkistaa 750-kuutioisen rinnakkaistwinin retromallisten matkapyöriensä sarja suurimmaksi voimanlähteeksi. Myös rungon ja alustan pitäisi olla uudet.

Lisäksi Royal Enfield Continental GT:stä on nähty vakoilukuvia vuoden 2016 puolivälissä, kun pyörällä on tehty testiajoja Englannissa. Myös tässä pyörässä oli isompi rinnakkaistwini, ja pääjohtaja Siddhartha Lai on todennut, että yritys pyrkii maailmanmarkkinoille malleillaan.

Vuoden alussa esiteltiin pienikokoisempi 410 cm3 Royal Enfield Himalayan, joka on saanut paljon kiinnostusta osakseen. 

– Himalayan on menestynyt poikkeuksellisen hyvin. Olemme ilahtuneita sen menestyksestä ja kasvavasta myynnistä. Loppuvuodelle meillä on vielä yksi iso tuote, ja julkistamme erään merkittävän kohteen ensi vuonna, ja samoin muunnelmia eri malleista. Investoimme paljon tänäkin vuonna. Suurin investointi on uusi tehdas Intiassa, seuraavaksi suurin kohde on Englannin tutkimuskeskus ja sitten kolmantena investoinnit tuotteisiin, Siddhartha Lai kertoi Rushlanen mukaan.

Uutuudessa on oletettavasti 750 cm3 moottori, jossa on tehoa noin 40-50 hevosvoimaa ja vääntöä 60-70 Nm. Siinä on samanlainen öljynjäähdytin kuin Himalayanissakin ja yksi kannen yläpuolinen nokka-akseli työntätankojen sijaan. Se on suunnattu suoraan kilpailemaan Triumph Bonnevillen ja Harley-Davidsonin 750-kuutioisen mallin kanssa.

Royal Enfield Continental GT. Kuva Rushlane.

Royal Enfield Continental GT. Kuva Rushlane.