MV Agustan ja Urban Motor Groupin (UMG) tekemä sopimus tarkoittaa käytännössä sitä, että viime mainittu ottaa haltuunsa vareselaismerkin Yhdysvaltain toiminnot eli MV Agusta USA:n.

"Tavoitteena on luoda uusi brändistrategia USA:han tarkoituksena vahvistaa ja lujittaa merkin läsnäoloa maassa, joka on osa MV Agustan tulevaisuudenstrategiaa", todetaan merkin julkistamassa tiedotteessa.

MV Agusta USA siirtyy suoraan Urban Motor Groupin alaiseksi liiketoimintayksiköksi, jota johtaa suoraan UMG:n pääjohtaja Joseph Elasmar.

Yhteistyö UMG:n ja italialaismerkin välillä juontaa juurensa jo vuosien takaa Australian markkinoilta, minne UMG loi tämän päivän MV Agustoille yhdet niiden ensimmäisistä vientimarkkinoista. 

Uusi johtotiimi keskittyy rakentamaan markkinoille bränditietoisuutta sekä laadukasta asiakaspalvelua. Tähän se ammentaa UMG:n laajasta kokemuksesta, vahvasta liiketoimintamallista, intohimosta moottoripyöräilyyn sekä merkin ulkopuolelta tulevasta perspektiivistään. Viimemainittu on tehnyt siitä avainjakelijan useille mp-brändeille mukaan lukien MV Agusta.

MV Agusta pääjohtaja Giovanni Castiglioni totesi, että yritys on innoissaan siitä, että sillä on hyvä suhde UMG:hen ja uskoo sen pystyvät kehittämään MV Agustan menestystä USA:n markkinoilla. UMG:llä on kokemusta vahvojen jälleenmyyjäverkostojen perustamisesta sekä hyvästä asiakaspalvelusta ja jälleenmyyjien tuesta. 

– Olemme luottavaisia siihen, että UMG:n kanssa saavumme uudelle aikakaudelle USA:ssa, Castiglioni totesi.

Hän nojasi myös yhteistyöhön venäläisen rahoitusyrityksen Black Ocean Groupin kanssa ja sen tuomaan pääomalisäykseen. 

– Jälleenorganisoituminen USA:n markkinoilla on uusi merkkipaalu MV Agustan jälleenrakennussuunnitelmissa, ja Pohjois-Amerikan markkinoilla on merkittävä rooli tulevaisuudessamme.