FA-13 Combat Bomberille tyypillistä on se, että siinä on käytetty sotatarvikeluokiteltua valualumiinia. Lisäksi se on varsin aggressiivisen näköinen eikä ulkonäköä ainakaan huononna häivemattamustaksi anodisoitu pintamaalaus.

Matt Chambers, Confederaten perustaja ja pääjohtaja kertoi julkistuksen yhteydessä: "Äkkiä on 1970-luku. Amerikkalaisten suurten ylikokoiseksi porattujen ja pitkäiskuisten muskelipyörien aikakausi: maailman suurimman matalan kierrosalueen väännön, pitkien työntötankojen ja ilmajäähdytteisten moottorien simppeliys on loppumassa. R-Code Combat Bomberilla me lähdemme pamauksella, emme kuiskauksella."

Yhdeksän FA-13 Combat Bomberia on vielä tilattavissa. P51 Fighterit myytiin loppuun nopeasti, joten aikaa ei taida olla hukattavissa.

Uutukaisen teknisiä tietoja ei ole julkistettu, mutta edellisen P51 Combat Fighterin arvot ovat vähintään mielenkiintoiset. Sen moottori on 2,163 cc 56° ilmajäähdytteinen V-twin, jolle luvataan tehoa 145 hv 5100 kierroksella minuutissa. Huippuvääntö puolestaan on 216,9 Nm 2000 kierroksella minuutissa. Huippunopeudeksi 254 kiloa painavalle Combat Fighterille luvattiin yli 260 km/h. Tämä siis Confederaten sivustolla. Ennakkotiedoissa P51:lle luvattiin isompia suoritusarvoja.

Confederaten sivustolle pääset tästä ja Facebookiin tästä.

Aiheesta aiemmin: Confederatelta uusi, mieletön 200 hevosvoiman P51 Combat Fighter

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber

Confederate FA-13 Combat Bomber