Carberry Enfieldin 1000-kuutioisen luomuksen 55-asteinen V2-moottori tuottaa 53 hevosvoimaa, ja vääntöä on luvassa 82 Newtonmetriä. Pyörän voimanlähde on rakennettu kahdesta Royal Enfieldin 500 kuutiosenttimetrin moottorista.

Polttoaineensyöttö tapahtuu kaksoiskaasuttimella. Ruiskuversiokin on kuitenkin jo luvassa ja samalla Euro 4 -yhteensopivuus. Pyörä on viisivaihteinen ja kytkin on seitsenlevyinen. Tulossa on myös sähköstartti. Runko ei ole yhteensopiva Royal Enfieldien kanssa, vaan se on käsinrakennettu teräsputkikaksoiskehtorunko. Aiemmissa Carberryn rakentamissa pyörissä käytettiin modifioitua Royal Enfieldin runkoa.

Carberry Enfield, V2, 1000cc.

Australialainen Paul Carberry, mies pyörien takana, pyrki puheisiin Royal Enfieldin kanssa, mutta kun nämä eivät kantaneet hedelmää, hän liittoutui Bhilaista Intiasta lähtöisin olevan Jaspreet Singh Bhatian kanssa. Yhteistyön tuloksena Carberryn V-Twinien valmistus ja mies itse siirtyivät viime vuonna Intian maaperälle.

Pyörässä on levyjarrut sekä edessä että takana ja myöskin ABS ja 2-1-putkisto.

Uuden pyörän hinta on Intiassa 7,35 lakhia, eli 735 000 rupiaa, joka vastaa noin 9570 euroa. Kun tilaa pyörän tänään, niin sen pitäisi olla valmis 5-7 kuukauden kuluttua, kertoo AutoCar India. Carberryn kotisivulle pääset tästä

Carberry Enfield, V2, 1000cc.

Carberry Enfield, V2, 1000cc.

Carberry Enfield, V2, 1000cc.