Uuteen R-malliin on saatu inspiraatiota Supersport 300 -sarjan kisoista. R-version valmistus on rajattu kaikkiaan 500 malliin, ja pyörää on päivitetty kovalla kädellä. Se sopii myös äärimmäisen kovaan ratakäyttöön, kerrotaan KTM:n tiedotteessa.

Suuri muutos on täysin säädettävä WP:n alusta sekä edessä että takana, jotka räätälöitiin tähän uuteen malliin sopiviksi. Ne tarjoavat suuret säätövarat, joilla jousitus saadaan täysin sopivaksi sekä kuskien että eri ajo-olosuhteiden mukaan.

Pyörässä on vähemmän keskitytty koko päivän kestävän ajosuorituksen mukavuuteen. Sen sijaa uusi yläpää ja ohjaustanko mahdollistavat äärimmäsiemmän kisa-ajoasennon ja sen säätämisen kaikenkokoisille kuljettajille sopivaksi. Koneistettu konstruktio on toteutettu siten, että se on vahva, mutta kevyt.

CNC-koneistetut kytkin- ja jarrukahvat antavat hyvän palautteen sormille ja ovat suunnitellut taittumaan ylös kaaduttaessa.

Muita muutoksia ovat lyhennetty ilman sisäänottoputki paremman ja laaja-alaisemman kisatehon saamiseksi. Myös pyörän grafiikat on pantu uusiksi.

Pyörä on saatavilla KTM-jälleenmyyjillä Euroopassa 8500 euron hintaan (hinta sisältää Saksan verot). Tätä kirjoitettaessa ei ole tiedossa, saako sitä Suomesta.

KTM RC 390 R ja SSP300 Race Kit

KTM RC 390 R SSP 300 Race Kit.

KTM RC 390 R SSP 300 Race Kit.

KTM RC 390 R on hyväksytetty kisakäyttöön virallisten sääntöjen mukaan, joten pyörä on myös hyvä valinta Supersport 300 -kisoihin, kunhan siihen lisätään SSP 300 kisakitti.

Kisarakennussarjojen määrä on rajoitettu 50 vuodessa, ja ne ovat saatavissa suoraan KTM Customer Racingin kautta. Kitit on tehty erityisesti uutta R-mallia varten, ja ne sisältävät yli 230 yksittäistä osaa, jotka antavat motosport-tiimeille mahdollisuuden tehdä R:stä dedikoitu kisakone.

Kisakitissä tulee mukana parannettu jäähdytin.

Rakennussarja täyttää FIM:in kansainväliset SSP 300 -säädökset vuodelle 2018 ja tarjoaa kaiken, mitä tarvitaan kisakäyttöön mukaanlukien täystitaaninen Akrapovičin SSP300 EVO02 pakoputkisto, kisa-ECU, STM luistokytkin, shifteri, johdotus, varavanteet, suuren valikoiman eri välityksiä, parannettu jäähdytysjärjestelmä, sekä kevyemmät katteet.

Kisakitin hinta on 11 000 euroa (hinnassa Saksan alv mukana), eikä se ole yhteensopiva KTM RC 390 CUP -moottoripyörien tai minkään RC-pyörän kanssa ennen vuotta 2017.

KTM RC 390 R ja SSP 300 Racing Kit.