Method 143 on siinäkin mielessä Arch Motorcyclesin edistynein tuote, sillä sen runko on hiilikuitua sisäänrakennetulla polttoainetankilla siinä, missä aiemmissa Archin malleissa on ollut teräsputkirakenne.

Myös pyörän vanteet ovat hiilikuituvalmisteiset ja Archin omaa suunnittelua. Apurunko puolestaan on alumiinivalua ja siihen on integroitu myös istuinosa. Yksiaisainen takaswingi on aluvalua ja Suterin käsialaa.

Pakoputkisto on valmistettu titaanista.

Arch Method 143.

Arch Method 143.

Pyörän iskunvaimentimet ovat sekä edessä että takana Öhlinsin FGRT-sarjaa, mutta ne on viritetty Archin vaatimusten mukaan ja täysin säädettävissä. 

Jarrut ovat kisatasoa ja ISR:n valmistetta. Edessä on kaksi ISR:n monoblokki radiaalikaliiperia ja takana nelimäntäinen.

Arch Method 143.

V-2-moottorin tilavuus on siis 143 kuutiotuumaa tai meikäläisittäin kerrottuna 2343 kuutiosenttimetriä. Kyseessä on 45° V-twin ja se on ilma-öljyjäähdytteinen.

Arch Method 143.

Ja näitähän rakennetaan vain 23 kappaletta, joten todennäköisyys nähdä tällainen Suomen teillä lienee melko pieni.

Pyörää räätälöidään tilaajan tarpeiden mukaan tietyissä rajoissa. Lisätietoja valmistajan sivuilta.

Arch Method 143.

Arch Method 143.

Arch Method 143.

Arch Method 143.

Arch Method 143.

Arch Method 143.