– Tämä on ehdottomasti hyvä optio, mutta emme ole vielä löytäneet ratkaisua toiseksi kypäräksi vielä, Peter Schwarzenbauer totesi. – Ongelmana on kypärän koon säätäminen sekä kypärän käyttäminen kesäkuumalla - se ei toimi parhaalla tavalla.

BMW tarjoaa jo autojen jakamista DriveNow-brändinsä kautta, missä asiakkaat voivat vuokrata ajoneuvoja, kuten Mini Countrymanin käytettyjen minuuttien mukaan. Ensiaskeleena tuodakseen moottoripyöränsä laajemman yleisön käyttöön, Munchenissä toimiva autovalmistaja aloittaa toukokuussa pilotin, jossa ihmiset voivat kännykkäsovelluksen avulla vuokrata moottoripyörän muutaman päivän ajaksi Saksassa, Ranskassa ja Itävallassa.

Palvelun suunnitellaan kolminkertaistavan BMW:n asiakaskunnan 100 miljoonaan henkilöön vuoteen 2025 mennessä.

Vastatakseen kasvavaan skoottereiden kysyntään ja vähentääkseen tungosta kaupungeissa, BMW pohtii Schwarzenbauerin mukaan toisen sähköskootterimallin ottamista valmistukseen. Uusi malli olisi pienempi kuin olemassa oleva C-sarjan maksi-skootteri, jonka ajomatka latauksella on noin 160 kilometriä, hän totesi Bloombergille antamassaan haastattelussa, mutta ei suostunut kertomaan enempää yksityiskohtia.

Kaikkein suurimmat markkinat kaksipyöräisten moottoroitujen ajoneuvojen jaettuun käyttöön ovat Kaakkois-Aasiassa. Honda Motor Co investoi Singaporessa toimivaan Grabiin vuonna 2016. Se on eräänlainen moottoripyörä- ja skootteritaksipalvelu, jonka saa käyttöön "huutamalla" sitä sovelluksen kautta. Grab toimii Indonesiassa, Thaimaassa ja Vietnamissa. Go-Jek Indonesiassa on ollut liiketoimintamallin ensimmäinen pioneeri, ja siitä saattaa tulla maan ensimmäinen miljardin dollarin startup-yritys.

Schwarzenbauer kieltäytyi kommentoimasta sitä, suunnitteleeko yritys yhdistämästä DriveNow-palvelunsa Daimler AG:n Car2Go -palveluun. Yritykset ovat keskustelleet palvelujensa yhdistämisestä kulissien takana, kertovat asiasta perillä olevat tahot, ja tavoitteena on ollut kasvuhakuisuus.