Uusi KTM 790 Duke on ensimmäinen malliversio uudella 2-sylinterisellä  LC8c-rivimoottorilla, ultrakevyellä rungolla ja "veitsenterävällä käsiteltävyydellään". Luvassa on ensi vuonna samalla moottorilla varustettu 790 Adventure R, jonka proto oli myös messuilla näytillä.

KTM 790 Duken uusi moottori tuottaa 105 hevosvoimaa ja 87 Nm vääntöä, ja voimaa pitäisi olla luvassa koko kierrosalueelle.

Pyörän pitäisi olla hyvin suorituskykyinen ja varustettu dynaamisella alustalla ja lisäksi erittäin helposti käsiteltävä.

790 Dukessa on jo vakiovarusteisena runsain mitoin elektroniikkaa: kaarreajo-ABS -jarrujärjestelmä, kallistuskulmaa lukeva luistonesto (MTC) yhdessä neljän ajomoodin, Quickshifter + -vaihdeavustimen ja lähtöavustimen kanssa taitavat ainakin yhdessä olla ensimmäisenä tässä kokoluokassa? Pakettiin saa vaihtoehtoisena lisänä myös KTM My Ride -toiminnon, joka mahdollistaa puheluihin vastaamisen ja audio-sisällön toistamisen ajon aikana. Ts pyörän oma elektroniikka tukee Bluetooth-yhteyttä jne.

KTM:n kilpamoottoripyöräilytausta näkyy siinä, että pyörän kanssa on samanaikaisesti kehitetty KTM PowerParts -lisävarustesarja, jonka valmistaja lupaa "täydentävän kutkuttavan kokemuksen ja tuovan ajoon ennenäkemätöntä intensiivisyyttä". Sarjasta löytyy varusteita sekä suorituskykyyn, käytännöllisyyteen että tyyliin liittyen. Pyörälle on kehitetty yli 30 teknistä lisävarustetta, jotka mahdollistavat sen monipuolisen kustomoinnin.

Uusi KTM 790 Duke vm 2018.

Uusi KTM 790 Duke vm 2018.

 

”Race” -varustepaketti yhdistää tarkan ajon ja terävän käsiteltävyyden ja ”Style” -paketti varmistaa, että Dukesi myös näyttää siltä, mitä se onkin – skalpellilta.

KTM PowerWear -mallistosta löytyy sopivia vaatteita myös 790 Duken suorituskykyyn sopivasti. Mallisto on monipuolinen, toiminnallinen ja sopii kaikkiin olosuhteisiin.

Lisätietoja pyörästä, viritysosista ja asumallistosta sekä lähimmästä KTM -jälleenmyyjästäsi valmistajan sivuilta.

Aiheesta aiemmin:

KTM:ltä huipputekninen katujyrä: 790 Duke

KTM My Ride: navigointiohjeet, musiikkivalinnat ja puhelut pyörän omalle näytölle ilman lisävarusteita