Sarolean kisamalli SP7 ei ole mikään turha pyörä, sillä parhaimmillaan sillä on kierretty Mansaaren rata 173,91 km/h keskinopeudella.

Manx7 muotoilu periytyy ensimmäisen SP7:n designista vuodelta 2014, mutta sitä on viilattu hienostuneempaan suuntaan ja se on samalla ensi askel brändin muotoilu-DNA:n luomisessa, kerrotaan Sarolean tiedotteessa. Muotoilun perusideana oli antaa vahva ja yksinkertaisen sähköinen viesti ja samalla rakentaa täysin puhdasmuotoinen tuote.

Sarolea SP7

Sarolea SP7 - Mansaaren ajoissa kehitetty kisamalli ja Manxin muotoilun virike.

Manx7 ei välttämättä istu kaikkien silmään, mutta siinä akusto on onnistuttu kätkemään onnistuneen retromuotoilun taakse. Sähkömoottoripyörässä akkujen koko määrittää lopulta sen, miten pitkälle pyörällä yhdellä latauksella pääsee. Se asettaa samalla vaatimuksia designille ja kasvattaa helposti pyörän painoa.

Saroleassa asiaa on ratkottu sillä, että kaikki mahdollinen - takasvingi mukaan lukien on valmistettu hiilikuidusta. Myös monokokkirunko on hiilikuitua.

Sarolea Manx7

Sarolea Manx7:n muotoilu on selkeä ja yksinkertainen.

Painojakauma on ideaalinen 50 % etu- ja 50 % takapyörällä. Kokonaispaino 22 kilowattitunnin akun kanssa on kohtuulliset 217 kilogrammaa.

Ilmajäähdytetyn harjattoman sähkömoottorin maksimiteho on ohjelmallisesti rajoitettu 120 kilowattiin, 161 hevosvoimaan. Vääntöä taas on kuin pienessä kylässä eli 450 Nm. Nämä lukemat takaavat myös melkoisen suorituskyvyn varsinkin kun muistaa, että sähkömoottorissa maksimivääntö on käytettävissä heti "tyhjäkäynniltä". Kiihtyvyys 0-100 km/h vie 2,8 sekuntia.

Sarolea Manx7

Sarolea Manx7

Akkuoptioita puolestaan on kolme, 14, 18 ja 22 kWh. Vastaavasti maksimiajomatka latauksella on 230 km, 280 tai 330 km. Energiatiheydeltään suuri litiumioniakku latautuu pikalaturilla 80 prosentin varaukseen 20 minuutissa. Rauhaisa kahvitauko, ja meno voi taas jatkua!

Mahdollistaakseen sen, että Manx7 omistajat hyötyvät akkuteknologian kehityksestä tulevaisuudessa, pyörän akusto on irrotettavissa ja vaihdettavissa.

Sarolea Manx7

Sarolea Manx7

Alusta on Öhlinsin valmistama. Takana on TTX36-vaimennin ja edessä FGRT-200 haarukka. Jarrut ovat Berengerin, ja vanteet takoalumiiniset Oz Racingin Gass-R:ät. Renkaat ovat Dunlopin SportSmart TT:t. Kaikki mahdolliset ruuvit ja mutterit on keveyden nimissä valmistettu titaanista.

Vuonna 2018 pyörää valmistetaan 20 kappaletta, ja sen hinnat ilman veroja ovat: 14 kWh 42 975 €, 18 kWh 46 280 € ja 22 kWh 48 760 €. 

Pyörän tilaussivulla täällä voit varata omasi.

Aiheesta aiemmin sivuillamme:

Sarolea, historiallinen mp-merkki tekee paluuta sähkömoottorilla

Sarolealta uusi supersähkö-mp Man-saaren kisoihin